1. Kādi varētu būt risinājumi ētisko vērtību, principu un
normu pārkāpumu (un konfliktu) gadījumos darba vidē:
kāda būtu ētiska un profesionāla iestādes
(organizācijas) vadītāja rīcība šādos gadījumos? Lūdzu
apraksti šo jautājumu plašāk, izsakot arī savas domas.
Ja runa ir par ētiskās dabas pārkapumiem, tad cilvēku viedokļi un
nostāja dažādos jautājumos mēdz atšķirties. Tapēc uzņēmumā jābūt
izstrādātiem iekšejās kartības noteikumiem, ar kuriem visi darbinieki
tiek iepazīstināti. Tomēr, lai sīks konflikts nepārtop par milzu
problēmu, kas kaitē darba atmosfērai un sabojā attiecības starp
kolēģiem, ir ļoti būtiski apturēt to jau pašā sākumā, tādējādi
izvairoties no nepatīkamajām sekām.
Domāju, ka konflikta gadījuma, kas izveidojiek darba kolēģu
starpā, vadītājam būtu jāiesaistās un jāuzklausa katra iesaistītā puse
atsevisķi, un tad jāizrunā problēma visiem kopā. Pārrunu ceļā jārod
risinājums, kādi mēri jāpieņem, lai konflikts tiktu atrisināts. …