Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:443707
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Komunikācija ir apmaiņa ar informāciju. Teorijā vispopulārāk lietotie izteicieni ir četrpadsmit.
Komunikācijas iedalās divās grupās. Komunikators; informācijas sūtītājs un recepients; informācijas saņēmējs. Cilvēks informāciju kodē;
Kodē – runāju, izmantojot simbolu sistēmu
Dekodē – atkodēju, uztveru.
Barjeras – traucēklis. Ir radušies saskarsmes brīdī.
Šķērslis – ir traucējums brīdī, kad cilvēks, piemēram, ir piedzēries, latgaļu dialekts.
Komunikācijas šķēršļi ikdienas valodā tiek lietota, ik dienas. Katrs cilvēks vēlas izteikties skaidrāk otrai personai, lieto kādu no komunikācijas izteicieniem.
Tuvāk iepazīstoties, var rasties dažādas pārdomas, iekšējais naids pret kādu, bailes sajūta, prieks un pakalpošana kādai citai personai. Iekšējais naids cilvēkā rodas par nodarītām sāpēm vai aizvainojošiem pāri darījumiem, nepamatotiem aizrādījumiem no darba devējiem un apkārtējiem cilvēkiem.
Bailes uzmācās, strādniekam par izteiktiem draudiem, pavēlēm un lamu vārdiem.
Visīslaicīgākā vērtība ir prieks un laime, jo cilvēki laimes sajūtas izbaudīšanu tā neizjūt, kā vilšanos. Darba ņēmējs var justies bezgala laimīgs par mīļiem, jaukiem vārdiem, ko izteicis darba devējs. Pietiek ar vienu aizskarošu vārdu, un darba devējs ir vislielākais melno traipa punkts, darba ņēmēja sirdī.
Paklausība jeb uzslava ar āķi, manā kompetencē ir kā visspilgtākais paraugs komunikācijas šķēršļiem ikdienas valodā.

Komunikācijas šķēršļi ikdienas valodā

1) Notikums darbnīcā. Darbnīcā aizrautīgi darina koka durvis. Netālu no nepabeigtām durvīm atrodas plauktiņš, uz kura stāv vidēja lieluma krūzīte ar kafijas biezumiem. Meistars pirms lielās durvju slīpēšanas man palūdz;
Tu Armand būsi labs cilvēks, ja izskalosi manu kafijas krūzīti!
Komunikācijā – šo lūgumu saprastu kā uzslavu ar āķi.
Es piekrītu apzinīgam meistaram nav vaļas mazgāt krūzīti, ja steidzami gaida nepabeigtas koka durvis. Bet no otras puses, ka šādu lūgumu prasīt izpildīt man, nav pieklājīgi un nedisciplinēti.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties