Pēdējais komunikācijas uzlabošanas veids ir saistīts ar organizatorisko struktūru. Ir jānodrošina tīri kanāli un precīzs pienākumu un atbildību sadalījums.
Vadītajiem kuri grib to uzlabot, tad vajag vairāk uzmanības pievērst: jāpilnveido savi ziņojumi, jāprecizē informāciju, kā arī jāuzlabo darbinieku ziņojumu izpratne spējas.Tād jāuzlabo informācijas plūsmas regulēšana, atgriezenisko saites nodrošināšana, izpratne, valodas vienkāršošana, efektīva klausīšana.6
Ne vienmēr komunikācija ar partneri ir veiksmīga. Efektīvas komunikācijas gadījumā jānotiek kādām pārmaiņām partnera uzskatos par sevi, citiem cilvēkiem vai situāciju. Tomēr ne katrs cilvēks, kuram tiek adresēta informācija vēlas šīs pārmaiņas. Tādos gadījumos tiek ieslēgti kontrsuģestijas jeb pretiedvešanas mehānismi, kas ir pamatā komunikatīvajām barjerām – izvairīšanās, nesapratne un autoritāte. Komunikatīvās barjeras veido šķēršļus iedarbīgai komunikācijai. Šī aizsardzības sistēma visbiežāk ir pilnīgi neapzināta.
…