Menedžera darba diena parasti ietver darbu pie rakstāmgalda, ieplānotas tikšanās, sapulces, neieplānotas tikšanās, sarunas pa tālruni, vēstuļu, paziņojumu, vēstījumu lasīšanu, atbilžu rakstīšanu un vizītes.
Vairums no šīm darbībām un procedūrām ir tieši vai netieši saistītas ar komunikācijas procesu. Sazināšanās jeb komunikācija ir raksturīga visām menedžmenta funkcijām – plānošanai, organizēšanai, motivēšanai un kontrolei.
Komunikācija ir informācijas divpusēja apmaiņa, kas nodrošina savstarpēju saprašanās.
Atgriezeniskā saikne ir signāls, ko informācijas saņēmējs nosūta informācijas sniedzējam, apstiprinot informācijas saņemšanas faktu, un kas raksturo saņemtās informācijas saprašanu vai nesaprašanas pakāpi.
Kad var notikt komunikācija?
Komunikācija var notikt, ja:
Tajā ir iesaistīti vismaz divi cilvēki;
Ir informācija;
Ir nepieciešamie informācijas nodošanas līdzekļi;…