-
Komunikācija uzņēmumā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
KOMUNIKĀCIJA UZŅĒMUMĀ | 3 | |
Komunikācija | 3 | |
Komunikācijas mērķis | 3 | |
Verbāla komunikācija | 3 | |
Neverbāla komunikācija | 3 | |
KOMUNIKĀCIJAS VEIDI UZŅĒMUMĀ | 3 | |
Ārēja komunikācija | 3 | |
Iekšēja komunikācija | 4 | |
EFEKTĪVA KOMUNIKĀCIJA | 4 | |
Komunikācijas līdzekļi | 4 | |
Komunikācija kanāli | 5 | |
Personiskā saskarsme | 5 | |
Individuālas tikšanās | 6 | |
Mazas neformālas grupas | 6 | |
Sanāksmes | 6 | |
Prasme komunicēt | 6 | |
Vieta, kur notiek komunikācija | 6 | |
Neverbāla komunikācija | 6 | |
Klausīšanas | 6 | |
Saruna | 7 | |
Lietišķa sarakste | 7 | |
Uzstāšanas | 7 | |
Sanāksmes | 8 | |
LITERATURAS SARAKSTS | 9 |
Prasme komunicēt
Vieta, kur notiek komunikācija
Personiskas telpas izjūta ir ļoti nozīmīga darbavietā. Savstarpējā saskarsmē ir četri galvenie attāluma veidi : intīma (no pieskāriena līdz 0.5m), personiskā zona (no 0.5 m līdz 1.2 m), sociālā zona (no 1.2 m līdz 3.5 m) un publiska zona (vairāk 3.5 m). Pievirzīšanas pārāk tuvu sarunas partnerim var viņu izbīdiet, savukārt ieturot pārāk lielu distanci, varat zaudēt partnera simpātiju. Arī telpas iekārtojums un telpas izvēle sarunai ietekmē katru sarunu biedru, jo tas simbolizē katra dalībnieka statusu un nozīmīgumu.
Neverbāla komunikācija
Ķermeņa valoda. Kontrolējiet žestus, izrādiet empātiju un sapratni, esiet pozitīvs. Atceraties, ka komunikācija ir divpusējs process. Jūs ne tikai vēlaties, lai jūs saprastu, bet arī cenšaties ‘’atvērt’’ sarunas partneru. Novērojiet arī viņa neverbālās komunikācijas zīmes :
• novērsis skatienu (piesardzība)
• grauzis pildspalvu (nervozitāte)
• sakrusto rokas (aizsardzība)
• pieskaras sejai (izvairīšanas no patiesības)
Klausīšanas
Koncentrējāt uzmanību, lai klausītos. Uzdodiet atvērtus jautājumu ( Kā tu domā,...), izvairoties no slēgtiem jautājumiem (Vai mums vajadzētu......). Iegaumējiet faktus, necenšoties atcerēties sīkumus (izprotiet ideju). Arī emocijas ietekmē mūsu klausīšanas spējas (izslēdzot to, ko nevēlamies dzirdē). ‘’Izslēdziet emocionālus filtrus ‘’:
- atturēties no vērtējuma līdz brīdim, kad runātais beidzis savu sakāmo
- nemeklējiet kļūdas saruna biedra uzskatos, meklējiet pieradījumus, ka neesam kļūdījušies paši.
…
Komunikācija uzņēmumā Komunikācija – saskarsme, saziņa, informācijas divpusēja apmaiņa. Tas ir process, kurā partneri cenšas realizēt savus mērķus, vajadzības, intereses, savstarpēji ietekmējot viens otru. Komunikācijā svarīgi ir ne tikai parūpēties par informācijas nodošanu, bet īpaši par informācijas uztveršanu. Komunikācija ir informācijas apmaiņas process, kas nodrošina lēmumu pieņemšanu un šo lēmumu paziņošana. Ja organizāciju tēlaini salīdzina ar dzīvu organismu, tad informācija ir asinis, kuras apgāda organismu ar visu nepieciešamu. Tiklīdz kāda orgāna apasiņošana ir traucēta, agrāk vai vēlāk rodas problēmas visam organismam (sākas problēmas ar darbu uzpildi un rezultāts nav sasniegts). Komunikācijas mērķis ir pasniegt ziņojumu tā, lai tas būtu saprotams un to varētu atcerēties. Pētījumi rāda, ka cilvēki verbāli nodod mazāko informācijas daļu, un lielākā informācijas daļa (60 – 80%) tiek sniegta ar dažādu neverbālo izteiksmes līdzekļu palīdzību. Neverbālais komunikācijas veids bieži ir neapzināts, tādēļ tas lielākoties parāda cilvēka patieso attieksmi un izjūtas. Tomēr reizēm dažādu iemeslu dēļ mēs cenšamies izlikties citādāki nekā esam, piemēram, lai slēptu savu nervozitāti, lai citi neuztrauktos par mums, lai izliktos labāki nekā patiesībā esam. Vai ir brīži, kad mēs nekomunicējam? Piemēram, ja sapulcē kāds cilvēks ir kluss, vai tas nozīmē, ka viņš nekomunicē? Arī klusējot un neko nesakot šis cilvēks pauž savu attieksmi un izjūtas, tātad sniedz informāciju par sevi. Jāņem vērā, ka cilvēkiem ir iedzimta tendence izmantot savu prātu dažādos veidos, kas atspoguļojas atšķirīgos uzvedības modeļos. Cilvēku atšķirīgā uztvere bieži var būt par iemeslu dažādiem pārpratumiem.
- Komunikācija uzņēmumā
- Uzņēmuma organizācijas analīze
- Uzņēmuma stratēģiskais plāns
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Uzņēmuma "Madara" tēls
Konspekts vidusskolai5
-
Uzņēmuma SIA "Ceļu meistars" organizatoriskā struktūra un personālvadības galvenās vadlīnijas
Konspekts vidusskolai4
-
Situācijas analīze uzņēmumā SIA "X"
Konspekts vidusskolai4
-
Uznēmuma "Neste Latvija" tēls, semantiskais diferenciālis
Konspekts vidusskolai4
-
Praktiskā komunikācija
Konspekts vidusskolai3