Mēs dzīvojam un strādājam laikā, kad komunikācijas loma ir kļuvusi īpaši nozīmīga - jāuztur pastāvīgs dialogs ar klientiem, sadarbības partneriem, jāseko līdzi konkurentu darbībai u.tt. Lai tiktu līdzi laikam un gūtu panākumus, pašām organizācijām ir nepārtraukti jāmainās. Iekšējā komunikācija ir kļuvusi par izšķirošo faktoru ceļā uz veiksmi, lai nodrošinātu vidi, kurā visi darbinieki ir vienlīdz iesaistīti un jūtas piederīgi uzņēmuma mērķu īstenošanai. Ko tad īsti nozīmē jēdziens: komunikācija? Komunikācija ir informācijas divpusēja apmaiņa, kura nodrošina savstarpēju saprašanos. Komunikācija ir neatņemama sastāvdaļa jebkurā organizācijā. Komunikācijas process ietver četrus nozīmīgus elementus: nosūtītājs; informācija; kanāls; saņēmējs. Komunikācijas process sastāv no četriem savstarpēji saistītiem posmiem: informācijas atlase un formulēšana; informācijas kodēšana; kanālu izvēle un informācijas nodošana; informācijas dekodēšana.
Komunikāciju formas. Jāpiebilst, ka menedžeriem ir jāpārzina visas komunikāciju formas. Starppersonu komunikācijas procesā vispopulārākās ir mutiskās un rakstiskās formas. Verbālā jeb mutiskā komunikācija ir komunikācijas veids, kas paredz mutiski izteiktas informācijas apmaiņu. Neskatoties uz tehnikas attīstību, menedžeri vēl joprojām plaši lieto verbālo komunikāciju. Jāpiebilst, ka verbālā komunikācija nodrošina tūlītēju atgriezenisko saiti starp informācijas nosūtītājiem un saņēmējiem, tā ir ļoti vienkārša un nav nepieciešama ilgstoša iepriekšējā sagatavošanās.…