Komercdarbības ētika šķiro labo un ļauno, taisnīgo un netaisnīgo, patieso un nepatieso, brīvību un atbildību, varu īpašajās attiecībās un situācijās, kas rodas komercdarbībā. Komercdarbības ētikas sastāvdaļa ir tās nozares – mārketinga, finanšu, uzņēmuma vadības ētikas. Nav noteiktas īpašas tikai komercdarbībai raksturīgu morāles vērtību un normu, bet gan tās tiek piemērotas kā vispārcilvēciskākās un nacionāli specifiskās morāles vērtības un normas. Komercdarbības specifiku nosaka tas, ka atšķirībā no medicīnas vai pedagoģijas komercdarbība ir egoistiski orientēta: tās galamērķis ir pēc iespējas lielāka peļņa.
Nereti komersanti uzskata, ka nekāda komercdarbības ētika nav un nevar būt, jo komercdarbībā nevar domāt par citu cilvēku labumu. Ir jādomā tikai par peļņu, bet bieži vien tas prasa izmantot arī ne visai solīdus paņēmienus. Kā liecina pētījumi – tā parasti domā uzņēmēji ar nelielu darba pieredzi.
Ētiska komercdarbība ir uzņēmēju sociālo [panākumu atslēga – komersanti iegūst sabiedrībā labu slavu un morālu reputāciju. Ētiska komercdarbība ir jēgpilna dzīve. …