2.Kā iegūt klientu?
Cilvēkus – kā pircējus var iedalīt piecās kategorijās:
• Potenciālie pircēji – cilvēki, kuri varētu būt ieinteresēti iegādāties preces tieši jūsu uzņēmumā, bet nekad vel to nav darījuši. Lai pievērstu potenciāla pircēja uzmanību tieši savam uzņēmumam būtu vēlams šim pircējam veicināt labu pirmo iespaidi par firmu ar mājīgu un siltu atmosfēru.Jo ja attieksme pret potenciālo pircēju būs negatīva tad, to var zaudēt uz visiem laikiem. Potenciālos pircējus var piesaistīt arī ar reklāmas un sludinājumu palīdzību.[5. 11]
• Apmeklētāji – cilvēki, kuri kaut vienu reizi ir bijuši jūsu firmā vai veikalā. Apmeklētāji parasti ir tie potenciālie pircēji, kurus ir izdevies pārliecināt jūs apmeklēt. Apmeklētāja iespaids par jūsu firmu veidojas pirmajās astoņās sekundēs, cilvēkam ir svarīgi, kad un kā ar viņu sasveicinās, tāpēc arī pie šīs cilvēku grupas nevajadzētu aizmirst par patīkamas atmosfēras un pirmā iespaida veidošanas.[5. 44]
• Pircēji – cilvēki, kuri iegādājušies vienu vai vairākas jūsu firmas preces, vai izmantojuši jūsu piedāvātos pakalpojumus. Lai paturētu savu pircējus vēlams ievērot piecus galvenos noteikumus;
1. Pieņemiet darbā tikai tos cilvēkus, kuri jums tiešām ir vajadzīgi.
2. Ieklausieties, prasme uzklausīt pircējus ir viena no galvenajiem veiksmīga biznesa noteikumiem.
3. Nežēlojiet naudu pasākumiem, kas sekmē jūsu kontaktus ar pircēju.
4. Sekojiet konkurentu rīcībai.
5. Lūdziet pircējam novērtēt jūsu pakalpojumu kvalitāti.[5. 86]
• Klienti – cilvēki, kuri regulāri pērk jūsu firmas preces, vai izmanto jūsu piedāvātos pakalpojumus. Klientam ir jāliek justies nozīmīgam un īpašam. [5. 150]
• Dedzīgie piekritēji – cilvēki, kuri visiem stāsta par jūsu firmas lieliskajām īpašībām. Šis cilvēka tips runās un slavēs visu, ja viņš būs bijis izcili apkalpots. [5. 181]
…