Amatniecība strauji attīstījās pateicoties tam, ka attīstījās ražošana- darbarīki, daudzas nozares kļuva mašinizētas. Tehnikas progress skāra ari amatniecību. Pateicoties jaunajai tehnikai amatnieki varēja ražot īsākā laika periodā lielāku daudzumu preču, ko realizēt tirgu. Šīm precēm bija daudz augstāka kvalitāte. Taču pašmāju tirgu šo preču pieprasījums nebija tik liels, lai segtu visas ražošanas izmaksas. Draudēja pārprodukcija, kas nestu zaudējumus amatniecībai. Tāpēc amatniekiem bija tik svarīgi iegūt tirgu arī ārpus savas valsts robežām, jo citās valstīs bija pieejami savādāki amatnieku izstrādājumi. Protams, tas radīja papildus konkurenci. Pārdodot preci ārpus savas valsts amatniekiem bija jārēķinās ar tās zemes cenu politiku, kāda bija preču realizācijas vietā.
Tirgus attīstība
Mainījās tirgus būtība. Tirgotājs-amatnieks, pirms savu preču realizācijas sāka veikt tirgus izpēti, lai noskaidrotu, kur ir vis izdevīgākā vieta tirdzniecībai. Tika izpētīta cenu politika tirgū. Pieprasījumu pēc viņa piedāvātas preces, vai pārdodot par attiecīgā tirgus līdzsvara cenām, amatnieks necietīs zaudējumus, cik augstāku vai zemāku cenu tirgotājs var noteikt savai precei, lai izturētu apkārt esošo konkurenci, bet neciestu zaudējumus, pārāk zemi nolaistās cenas dēļ. Līdzīgu- aizstājēj preču piedāvājumu attiecīgajā tirgū.…