Saskaņā ar Latvijas Republikas profesijas standartu, sabiedrisko attiecību speciālists: novēro savas organizācijas/uzņēmuma darbības ārējās vides un iekšējā stāvokļa attīstību. Informē, komunicē un pārliecina. Veicina saprašanos, rada un saglabā uzticēšanos. Brīdina par iespējamiem konfliktiem. Sekmē dažādu publiku atbalstu organizācijas darbībai. Veicina darbinieku lojalitāti organizācijai. 1
Lai spētu veikt visas uzskaitītās sabiedrisko attiecību speciālista funkcijas ir nepieciešama situācijas izpēte, kam seko plānošana. Pirms jebkuras sabiedrisko attiecību aktivitātes būtu nepieciešams izvērtēt kādi resursi ir pieejami un izplānot šo resursu efektīvu pielietojumu. Resursu un iespēju plānošana padara sabiedrisko attiecību aktivitātes daudz efektīvākas, kā arī novērš neefektīvu komunikāciju, padarot sabiedriskās attiecības par vērtīgu uzņēmuma „ieroci” mūsdienu konkurences apstākļos. …