Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Juridisko metožu mācības jēdziens un priekšmets | 2 | |
JURIDISKO METOŽU APGUVES NOZĪME JURISTA PROFESIONĀLAJĀ DARBĪBĀ | 2 | |
Metodoloģija, metodika un metodes - kopīgais un atšķirīgais | 3 | |
METODOLOĢIJA | 3 | |
JURIDISKO METOŽU MĀCĪBA UN METODOLOĢIJA | 3 | |
METODOLOĢIJA KĀ TEORĒTISKĀS UN PRAKTISKĀS DARBĪBAS METOŽU SISTĒMA | 4 | |
METODE KĀ MĒRĶA SASNIEGŠANAS VEIDS | 4 | |
PASAULES UZSKATS | 4 | |
METODOLOĢISKĀ APZIŅA | 4 | |
METODIKA KĀ ZINĀTNES BĀZE | 5 | |
METODIKA KĀ METOŽU KOPUMS (GALVENIE MOMENTI, KAS ATŠĶIR METODIKU NO METODOLOĢIJAS) | 5 | |
METODE | 6 | |
Juridisko metožu klasifikācija | 8 | |
JURIDISKO METOŽU SPECIFIKA | 9 | |
JURIDISKAJĀ IZZIŅĀ PIELIETOJAMĀS VISPĀRZINĀTNISKĀS IZZIŅAS METODES | 11 | |
KANTA TEORIJA | 11 | |
IZZIŅA UN ZINĀTNE | 12 | |
JURIDISKĀS IZZIŅAS SUBJEKTI UN OBJEKTI | 14 | |
IZZIŅAS OBJEKTI | 15 | |
EMPĪRISKĀS IZZIŅAS METODES | 15 | |
NOVĒROŠANA | 15 | |
SALĪDZINĀŠANA | 15 | |
ANALOĢIJA | 15 | |
MĒRĪŠANA | 16 | |
EKSPERIMENTS | 16 | |
METODES, KO IZMANTO PĒTĪJUMU EMPĪRISKĀ UN TEORĒTISKĀ LĪMENĪ | 16 | |
ABSTRAHĒŠANA | 16 | |
ANALĪZE UN SINTĒZE | 17 | |
INDUKCIJA UN DEDUKCIJA | 17 | |
VĒSTURISKĀ UN LOĢISKĀ IZZIŅAS METODE | 17 | |
MODELĒŠANA | 18 | |
TEORĒTISKĀS IZZIŅAS METODES | 18 | |
AUGŠUPEJA NO ABSTRAKTĀ UZ KONKRĒTO | 18 | |
IDEALIZĀCIJA | 18 | |
FORMALIZĀCIJA | 18 | |
SISTEMĀTISKĀ PIEEJA | 18 | |
DOGMATISKĀ METODE | 19 | |
TIESISKĀS REGULĒŠANAS METODES | 20 | |
TIESISKĀS REGULĒŠANAS SUBJEKTS UN OBJEKTS | 21 | |
ATĻAUJU, AIZLIEGUMU UNPIENĀKUMU UZLIKŠANAS METODE | 25 | |
IMPERATĪVĀ METODE | 27 | |
DISPOZITĪVĀ METODE | 27 | |
SUBORDINĀCIJAS UN VARAS PAVĒLES METODE | 27 | |
STIMULĒŠANAS METODE | 27 | |
AUTONOMIJAS UN PUŠU VIENLĪDZĪBAS METODE | 27 | |
REKOMENDĀCIJU METODE | 28 | |
INDIVIDUĀLĀ METODE | 28 | |
TIESĪBU INTERPRETĀCIJAS METODES | 29 | |
GRAMATISKĀ METODE | 31 | |
SISTEMĀTISKĀ METODE | 32 | |
VĒSTURISKĀ METODE | 33 | |
TELEOLOĢISKĀ METODE | 33 | |
ANALOĢIJAS METODE | 34 | |
Atkārtojuma jautājumi studiju kursā | 35 |
Juridisko metožu mācība ir mācība, kas pēta tiesību un tiesību normu piemērošanas prasības, nosacījuma veidus un paņēmienus ar mērķi nodrošināt to pielietošanu juridiskajā praksē.
JMM priekšmeta apguvei ir svarīga nozīme jurista kvalifikācijā, lai saprastu JMM jēdzienu, tiesību piemērošanu un realizāciju. Šīs zināšanas tuvina R- Eiropas juridiskās izglītības standartiem. Latvijā metožu apguve ir iztrūkstošais posms jurista kvalifikācijā.
Juridisko metožu apguves nozīme jurista profesionālajā darbībā.
Tiesības ir pašregulācijas līdzeklis. Jurists, apgūstot tiesības, apgūst arī metodes, tādējādi iegūstot atbilstošu juridisko kvalifikāciju.
Profesionāla tiesību piemērošana un realizācija ne tikai garantē tiesiskas vides nostiprināšanu, bet arī veido priekšstatu, kā nodalīt neprofesionālu rīcību no negodīgas rīcības. Grūtākais ir atrast robežu starp abiem šiem jēdzieniem.
Metodes, kā domāšanas veids, to pareiza apguve un lietošana ir garants adekvātai tiesību piemērošanai. Juristiem metodika jāapgūst visplašākā nozīmē, orientējoties likumos utt..
Jurista profesionālo darbību veido lēmuma pieņemšanas ķēde, to veido dažādi posmi – ikviens lēmums būs pilnīgs, ja pamatosies uz argumentiem, kas balstās uz primārās disciplīnas normām, starptautiski atzītiem principiem. Liela nozīme ir lēmuma izklāstam. Lēmumu pieņemšanā ir jāņem vērā vairāki nosacījumi:
Argumentiem ir jābūt tādiem, lai tiem nevarētu atrast pretargumentu, kuri pamatojami ar augstāko juridisko spēku.
Ja ir vairāki argumenti, kas balstās uz vienādām juridiskā spēka normām, piemērojams tas, kas atbilst augstākās nozīmības tiesību principiem.
Ja ir vienādi juridiska spēka argumenti, kas attiecās uz mērķiem un līdzekļiem, svarīgāki ir tie, kas attiecas uz mērķi.
(pārējais žurnālā “Likums un Tiesības” 2000.g. Nr.4).
Šie jēdzieni ir ļoti līdzīgi un praksē tos bieži jauc. Tos var nodalīt tikai nosacīti, jo jau gramatiski vārdu saturs ir sakrītošs, runājot par vienu no šiem jēdzieniem jau tiek atklāts otrs.
Metodoloģija ir mācība par teorētiskās un praktiskās darbības metodēm un šo metožu sistēmu.
Metodika ir darba mērķtiecīgas veikšanas paņēmienu (metožu) kopums.
Metode ir noteiktu mērķu sasniegšanas, konkrētu uzdevumu risināšanas veids, kā arī esamības un praktikuma apguves paņēmienu un operāciju kopums. Metode ir mērķu sasniegšanas, konkrētu uzdevumu risināšanas paņēmienu, principu sistēma teorētiskai un praktiskai darbībai.…
Metodoloģija, metodika un metodes - kopīgais un atšķirīgais.; Juridisko metožu klasifikācija; JURIDISKO METOŽU SPECIFIKA; JURIDISKAJĀ IZZIŅĀ PIELIETOJAMĀS VISPĀRZINĀTNISKĀS IZZIŅAS METODES; TIESISKĀS REGULĒŠANAS METODES u.c.
- Juridisko metožu mācība
- Juridisko metožu mācība
- Juridisko metožu mācība - eksāmena jautājumi un atbildes
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Juridisko metožu mācība - eksāmena jautājumi un atbildes
Konspekts augstskolai15
-
Juridisko metožu mācība
Konspekts augstskolai12
Novērtēts! -
Juridisko metožu mācība
Konspekts augstskolai12
-
Juridisko metožu mācība
Konspekts augstskolai4
Novērtēts! -
Uzdevuma atrisinājums kursā "Juridisko metožu praktikums II"
Konspekts augstskolai4