Glezniecība.
• Tumšas, drūmas un sniegainas ainavas ir bieži saskatāmas Jaunsudrabiņa darbos. Tumša vide ir ļoti nomācoša un simbolizē garīgo atbrīvojumu, eleganci un melanholiju, kā arī , kaut arī tas man Jaunsudrabiņa darbos neliekas būtiski. Tā spēj ļoti stipri ietekmēt mūsu garīgo un fizisko vidi un pēc manām domām, mākslā to attēlojot tiek rosinātas mierīgas melanholiskas domas vai ilgas, kas noteikti arī parādās literatūrās, brīžos, kad Rasma izjūt
• Sārtas krāsas Jaunsudrabiņa darbos nav tik pamanāmas kā drūmās. Man šķiet, ka lielākā daļa sārto gleznu izskatās, kā Latvijas dabas skati, nevis Vācijas, tāpēc domāju, ka krāsu pielietojumu varētu asociēt ar kaisli un mīlu pret dzimto zemi, jo tieši to, sārtā krāsa simbolizē mākslā. Principā vides attēlojums atšķiras no ainavas lokācijas. Tieši tāpat ”Vēja ziedi” grāmatā sārtums vidē parādās brīžos, kad Rasma domā par savu mīļoto un izjūt stipru kaisli, plūstošas stingras emocijas.
• Gan Jaunsudrabiņa gleznās, gan literatūrā ir saskatāmas līdzības, jo tomēr abos paņēmienos tiek “uzgleznota” vide, bet viena ir vairāk emocionāla, jūtama (rakstiskā) un otra reālistiska, redzama (gleznieciskā).Tās var sasaistīt kopā ļoti vienkārši jo krāsām jau piemīt pašām sava simboliskā nozīme, un Jaunsudrabiņš savos darbos to ir ļoti veiksmīgi izmantojis.
…