Skolotājs aicina zem cipariem pielikt pēc bērna paša izvēles vēl vienu rindu no četriem priekšmetiem, kolektīvi izskaita klātpielikto rindu.
Kad izskaitījušies līdz 4 gana daudz un dažādi, atgriežas pie cipara 3: “Ja reiz jaunais iepazītais 3 kaimiņš 4 ir labajā pusē, kas tad dzīvo trijniekam kreisajā pusē?” Pedagogs gaida no bērniem atbildes, ar situācijā nepieciešamajiem uzvedinošajiem jutājumiem. Tad 4 “aiziet prom”, cik paliek? “Aiziet” arī 3, cik paliek?
Turpinājumā pedagogs aicina salikt priekšmetus atpakaļ kastītēs pa to veidiem un pēc bērnu brīvas izvēles sagrupēt zem katra cipara tam atbilstošā skaitā priekšmetus no darba kastītēm – zem 1 vienu, zem 2 divus –n tā līdz četriem. Tad aptaujā bērnus, piemēram, kas tev ir zem cipara 2 (piemēram, divas zīles) kas tev – zem cipara 4 (četri akmentiņi) un tamlīdzīgi. Atkārto secinājumus par ciparu 4, tā “kaimiņiem”.
Noslēgumā pedagogs jauniegūto zināšanu nostiprināšanai piedāvā bērniem izpildīt darba lapu (skat. Pielikumā nr. 2.), kuras skolotājs beigās var izvietot apskatei uz “runājošās sienas”.
…