Izglītība ir strukturēta socializēšanas forma, kurā kultūras zināšanas, prasmes un vērtības ir normāli ir nosūtīta no vienas paaudzes otrai. [Calhoun C., Leight D., Keller S. (1997) Sociology. N.Y.: McGraw-Hill, Inc.]
Šis institūts iepazīstina indivīdu ar sabiedrībā dominējošo vērtību hierarhiju un cenšas to pielāgot sabiedrības prasībām. [Laķis P. (2002) Socioloģija. Ievads socioloģijā. Lekciju kurss. Rīga: Zvaigzne ABC]
Skolas veic divas galvenās funkcijas- manifesta (iemācīt skolniekiem konkrētus priekšmetus kā mākslu, lasīšanu, rakstīšanu un citas prasmes) un latenta (iemācīt sociālās prasmes un nostāju kā pašdisciplīna, sadarbību ar citiem, pakļaušanos auditorijas raksturam un saprast, ka ir jāstrādā kārtīgi, lai sasniegtu mērķi). Abas šīs funkcijas nozīmē daudz funkcionējošas sociālās integrācijas audzināšanā un sociālās struktūras saglabāšanā.
Slēptais mācību plāns- skolas apslēptā loma bērnu socializācijā. Tas ir kā nerakstīts likums, ko vajag iemācīt bērnam jau no bērnudārza, jo tas palīdz viņas saprast kā uzvesties, izturēties pret citiem utt.…