. Didaktikas izpētes priekšmets, pamatkategorijas, specifiskie pamatjēdzieni
Didaktikas izpētes priekšmets ir mācību process un tā likumsakarības.
Pamatkategorijas: mācīšana un mācīšanās, audzināšana, pedagoģiskā darbība, izglītība u.c.
Daktikas specifiskie pamatjēdzieni: mācības, mācīšana, mācīšanās, izglītības saturs.
Jēdzieni: sistēma, elements, struktūra, funkcija, organizācija, formalizācija.
Psiholoģiskie jēdzieni: uztvere, apguve, garīgā attīstība, domāšana, iegaumēšana.
Kibernētiskie jēdzieni : atgriezeniskie sakari, dinamiskā sistēma u.c.
2. Didaktikas kā zinātnes rašanās
2.1. 17.gs.
Jans Amoss Komenskis (1592-1670)
Dabatbilsmes principu ieviesējs, klašu un stundu sistēmas pamatlicējs. Mācību grāmatu un līdzekļu izveidotājs. Mācību metožu pamatlicējs. Četrpakāpju skolu sistēmas izveidotājs, didaktikas kā zinātnes pamatlicējs.
Džons Loks (1632-1704)
Reālās izglītības aizstāvis (jaunās valodas, ģeogrāfija, matemātika, likumdošana, grāmatvedība u.c.). Viedoklis par audzināšanas visvarenību.
2.2. 18.gs.
Žans Žaks Ruso (1712-1778)
Viens no pedagoģijas teorētiķiem. Mācību koncepcijas izveidotājs, kas pamatojas uz bērna paša vajadzībām un dabiskām interesēm. Uzsvēra paša bērna aktivitāti zināšanu apguvē. Dabīgās, brīvās audzināšanas teorijas pamatlicējs.…