Par firmas iniciatīvas periodu var uzskatīt laiku, kad firmas vadība sāk nopietni interesēties par kvalitātes sistēmas uzdevumiem un iespējām, ieviešanas izmaksām, potenciālajiem konsultantiem, informācijas iegūšanu. Šī perioda rezultāts var izpausties kā motivācijas iegūšana par kvalitātes sistēmas ieviešanas nepieciešamību.
Kāda ir kvalitātes sistēmas ieviešanas motivācija Latvijas situācijā?
Pirmkārt, tas nozīmē sakārtot uzņēmumu saskaņā ar izvēlētā standarta prasībām, sākot ar uzņēmuma pārvaldību, dokumentu un datu vadību, līguma slēgšanu, sagādi, ražošanas, pakalpojumu un pārbaudes operācijām un beidzot ar darbinieku apmācību, servisa funkcijām un statistiskām metodēm. Tātad galvenais mērķis ir paša uzņēmuma sakārtošana. Ir firmas, kuras neuzskata par primāro uzdevumu iegūt sertifikātu, bet tieši sistēmas saturiskās priekšrocības.
Tātad, kādas ir priekšrocības minētā standarta ieviešanā pašā uzņēmumā un tā sakārtošanā?…