ISO 9001:2000 standarta galvenie principi:
Procesa pieeja kvalitātes vadīšanā, kas nosaka procesu identifikāciju, procesu veikšanu kontrolētos apstākļos un procesu savstarpējās mijiedarbības noteikšanu, lai piemērotu efektīvas vadīšanas metodes visiem uzņēmuma procesiem
Orientācija uz klientu, klienta prasību izpēte un apmierināšana, kā arī klientu apmierinātības pētījumi nodrošina klientu orientētu pieeju uzņēmuma vadībā
Nepārtraukti uzlabojumi nodrošina uzņēmuma attīstību un darbības pilnveidošanu. Uzlabojumi tiek noteikti ar kvalitātes politiku, mērķiem, datu analīzi, pilnveidošanas darbībām un korektīvajām un preventīvajām darbībām
Kvalitātes pārvaldības sistēmas ieviešana uzņēmumā ir stratēģisks lēmums. Organizācijas kvalitātes pārvaldības sistēmas izstrādi un ieviešanu ietekmē dažādas vajadzības, konkrēti mērķi, piedāvātie produkti, izmantotie procesi, organizācijas lielums un struktūra. Vairāki uzņēmumi ievieš kvalitātes pārvaldības sistēmu, lai nodrošinātu uzticību saviem partneriem un iegūtu tirgu, kas bez kvalitātes vadības sistēmas radītās uzticamības nav pieejams. Pirms kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas nepieciešams izvērtēt, ko uzņēmums vēlas sasniegt ieviešot sistēmu un kādi ir uzņēmuma galvenie mērķi. Tomēr jāatceras, ka kvalitātes pārvaldības sistēmas ieviešana automātiski negarantē kvalitatīva produkta ražošanu un nav apliecinājums produkta kvalitātei. Tā nav aizstājējs produkta sertifikātiem vai atļaujām, bet dod iespēju iekšēji sakārtot uzņēmumu, lai nodrošinātu apstākļus nemainīgi labas kvalitātes produkta ražošanai vai pakalpojuma sniegšanai. Sistēmu vajadzētu izmantot kā līdzekli noteiktu uzņēmuma mērķu sasniegšanai.
ISO 9001:2000 standartā norādītās kvalitātes pārvaldības sistēmas prasības ir uzskatāmas kā papildnosacījumi produktu prasībām. Tās rada sistemātisku pieeju uzņēmuma vadības procesiem un sakārto iekšējo uzņēmuma sistēmu.…