Es intervēju sievieti, kas strādā nelielā uzņēmumā, kurš nodarbojas ar pasažieru pārvadājumiem. Viņa šai uzņēmumā strādā jau 21 gadu. Šī sieviete ir izgājusi „Darba aizsardzība un drošība” kursus un ieguvusi apliecību par profesionālās pilnveides izveidi. Šajā uzņēmumā ir divas personas, kas atbild par darba aizsardzību un ugunsdrošību, viņa ir viena no tām. Katra persona atbild par savu struktūrvienību.
Uzņēmumā ir divas atbildīgās personas, jo ir noteikts, ka ja uzņēmumā ir 50 un vairāk nodarbināto, darba devējam ir jānorīko 2 vai vairāki darba aizsardzības speciālisti vai jāizveido darba aizsardzības struktūrvienība, vai jāpiesaista kompetenta institūcija.
Darba devējs rūpēdamies par saviem strādniekiem un ņemot vērā faktu, ka šai sievietei uzņēmumā ir arī citas funkcijas, darba devējs vēlēdamies atvieglot viņas darbu, riska faktoru izvērtēšanai un noteikšanai ir piesaistījis profesionālu, kompetentu institūciju, kas precīzāk var izvērtēt riska faktorus un dot ieteikumu. Darba devējs saprot cik ļoti svarīga ir darba drošība un cilvēka aizsardzība uzņēmumā, tāpēc par to piedomā un dara visu iespējamo, lai uzlabotu darba apstākļus un pilnveidotu darba aizsardzību šajā uzņēmumā.
1. Kas ir darba aizsardzības speciālists?
Darba aizsardzības speciālists ir nodarbinātais, kurš uzņēmumā nodarbojas ar darba aizsardzību un organizē kārtību.
2. Kādas ir būtiskākās prasības darbiniekam DA?
Pirmkārt, ievērot DA instrukcijas un noteikumus;
Otrkārt izmantot darba procesā visiem izsniegtajos individuālos aizsardzības līdzekļus;
Kā arī izpildīt darba devēja uzticības personu un darba instrukciju prasības darba aizsardzības jomā;
Un, protams, nekavējoties ziņot par nelaimes gadījumiem vai situācijām, kas apdraud cilvēka drošību.…