Sociālā pedagoga galvenā un lielākā mērķauditorija ir skolēni. Pašlaik skolas vecumu sasniegusi tā paaudze, kuras agrīnais bērnības periods saistās ar sabiedrisko un ekonomisko pārmaiņu izraisītām krīzēm ģimenēs. Tas nozīmē, ka mācīt veiksmīgas socializācijas, problēmrisināšanas un savstarpējās saskarsmes prasmes skolēniem ir svarīgs sociālā pedagoga darba virziens, un tieši ar preventīvu darbu jākompensē nesakārtotās sociālās vides ietekme uz bērniem. Sociālpedagoģiskajam darbam jābūt regulāram, pārdomātam, izplānotam un mērķtiecīgam. Palīdzot bērniem apgūt problēmrisināšanas prasmes, spēju atrast alternatīvus risinājumus personisko grūtību pārvarēšanā, sociālais pedagogs rosina un piedāvā iespējas veiksmīgai dzīves pieredzei. Sociālo pedagogu darba atskaišu apkopojums parāda aktuālākās sociālpedagoģiskās problēmas saistībā ar skolēniem, un tās ir šādas:
• skolēns bieži kavē skolu neattaisnotu iemeslu dēļ;
• skolēnam strauji pazeminās sekmes;
• pēkšņi mainās skolēna uzvedība;
• skolēnu nomāc problēma, ko pats nespēj atrisināt;
• skolēns jūtas vientuļš, skolā nav draugu;
• skolēns jūtas slikti mājās;
• skolēns stāsta, ka skolā viņam dara pāri;
• bērns klaiņo;
• bērnam ir regulāri konflikti ar skolotājiem vai citiem skolēniem.
Viena no problēmām, ar kurām sastopas sociālie pedagogi sadarbībā ar skolēnu vecākiem, ir vecāku zemais ieinteresētības līmenis sadarboties ar skolu. …