Mūsdienās arvien paplašinās iespējas, ko sniedz Internets – dažādu maksājumu veikšana, iepirkšanās, informācijas gūšanas un formalitāšu kārtošanas, balss sakaru iespējas, kā arī pieejamas dažādas izklaides – mūzikas, filmu, attēlu skatīšanās. Tāpat Internets kalpo par ļoti ātru informācijas apmaiņas līdzekli. Internets kļuvis par daudzu cilvēku sazināšanās līdzekli, jo tajā pieejamā informācija par jebkuru nozari padara tīklu arvien populārāku visā pasaulē, arī Latvijā.
Šinī darbā tiks aplūkota Interneta lietotāju skaita (turpmāk tekstā Interneta tirgus) izmaiņu dinamika Latvijas Republikā. Darba autors izvērtēs esošo situāciju Interneta tirgū, kā mēģinās sniegt prognozi par šī šī tirgus izmaiņām nākotnē.
Prognoze tiks sniegta nākamajiem tuvākajiem gadiem. Darbā tiks izmantotas divas metodes - ekspertu vērtējums (ekspertmetode), kā arī paralēlo rindu metode.
Interneta tirgus attīstība ir atkarīga no sekojošiem parametriem:
1.Interneta lietošanas tehnikas pieejamība (cena)
2.Konkurence -> Interneta pakalpojumu cenas;
3.Iedzīvotāju dzīves līmenis (darba alga);
4.Banku politika attālināto norēķinu jomā;
5.Iedzīvotāju izglītības līmenis;
Par Interneta lietošanas pamatnosacījumu uzskatāms šī tīkla lietošanas ierīce. Mūsdienas tas ir ne tikai dators, bet arī mobilais tālrunis, ar kuru arī ir iespējams lietot Internetu. Jāsaka, ka pretēji pēdējā laika tendencēm valstī, datoru un mobilo sakaru ierīču cenas nemainās vai arī pat nedaudz samazinās un to lietotāju skaits palielinās, kas savukārt palielina potenciālo Interneta lietotāju skaitu.…