Ja cilvēkam nav nodrošinātas fizioloģiskās vajadzības, viņš nedomā par garīgajām vērtībām.
Mākslas psiholoģija
Mākslas kolektīvs ir nepastāvīgs. Šeit valda noslēgta vadība. Tā notiek, veidojot māksliniecisku atmosfēru.
Daudziem māksliniekiem (muzikantiem) ir nepieciešama publika. Šiem māksliniekiem jāizvirza mērķi, arī nesasniedzami, piemēram, “Mēs varam sasniegt to, ko citi nevar.”
Kultūras sfēra iedalās vairākās grupās: māksla, šovbizness, masu kultūra un izglītība.
Kas nepieciešams uzņēmumam, lai tas organizētu kādu pasākumu.
Pirmkārt nepieciešams direktors, grāmatvedis, mārketinga speciālists, informētājs, kas ievāc ziņas par māksliniekiem, viņu uzstāšanās grafikiem, dzīvesveidu. Nepieciešams mārketinga speciālists un firmas menedžeris, kas nodarbosies ar finansiālo sektoru, ar sponsoriem, piedāvājot projektus.
Noteikti vajadzīga reklāma Internetā, ar ko nodarbosies reklāmas menedžeris. Vajadzīgs arī Tehniskais direktors, kurš atbild par apkalpojošo personālu, skaņu, gaismu, zāles iekārtojumu. Nepieciešams arī zāles pārzinis (arī skatuves menedžeris), kurš rūpēsies, lai mākslinieku uzstāšanās laikā funkcionētu sabiedriskās higiēnas iestādes, skatītāji atrastos savās vietās, apsardze būtu modra. Nepieciešami arī biļešu administratori.
To pilda cilvēki, kuriem ir finanses (valsts, privātpersonas). Cilvēku vadīšana, īpašuma vadīšana, finanšu vadīšana, mārketinga kompleksā vadīšana – ir menedžments. Mārketinga vadīšana ir galvenais elements.
Darbinieku izvēle
Kas jāzina klientam piesakoties darbā:
Jāpārzina firmas darbības principi un mērķi.
Jāatbilst pieprasītāja prasībām
Jābūt komunikablam, spējai pārliecināt
Jāpārzina savi mērķi
Jābūt noteiktiem sakariem
Atbilstošai izglītībai.…