Mūsdienu mācīšanas metodes liek izvēlēties vispiemērotāko aktīvās izziņas procesu, ar ko pievērst skolēnu uzmanību apgūstamajai jaunajai mācību vielai. Metodēm iespēju robežās vajadzētu veicināt un attīstīt prasmes mācīties un radoši izmantot zināšanas, prasmes sevi novērtēt un kontrolēt, sadarboties ar citiem un iecietīgi izturēties pret atšķirīgu viedokli, mācīties kritiski domāt un pieņemt atbildīgus lēmumus. Interaktīvo metožu pamatā ir saikne starp skolotāju un skolēniem, kā arī savstarpēja sadarbība skolēnu vidū. Kopīgi mācoties darot tiek apgūts vēl vairāk un daudz kvalitatīvākas mācību vielas. Lai efektīvi izmantotu interaktīvās metodes skolotājam jāveic sagatavošanas darbi, lai klasi sagatavotu zināšanu nodošanai un savstarpējai spējai kooperēties.
Interaktīvo metodi „Loto spēle”, kas apskatīta Lapiņas un Rudiņas interaktīvo metožu klāstā, varētu izmantot, lai kopā ar 8.-9.klases skolēniem atkārtotu un nostiprinātu un papildinātu zināšanas par teikuma locekļiem un to praktiski to parādot kopīgi pildot uzdevumu. Šīs metodes galvenais mērķis, ja tā var teikt, ir pārbaudīt skolēnu zināšanas.…