Sabiedriskās attiecības ir komunikāciju process, bet mārketings - pirkšana, pārdošana. Tagad kad konkurence kļūst aizvien lielāka un noris cīņas par tirgus daļām, uzņēmumi jūt nepieciešamību cīņā iesaistīt aizvien lielāku ieroču arsenālu, arī mārketingu un PR. Būtībā integrētās komunikācijas ir visu instrumentu mērķtiecīga izmantošana, lai sasniegtu mērķi.
1)IMC ir dažādu formu motivējošās komunikācijas ar klientiem izstrādes un īstenošanas process kādā laika periodā;
2)Komunikācijas formu nosaka klients;
3)Ir jāidentificē visi kontakta punkti ar klientu un jāsadala pa prioritātēm pēc komunikācijas stipruma;
4)Lielu daļu interaktivitātes procesu ar klientu nodrošina komunikāciju tehnoloģijas;
5)Te nepieciešama jauna pieeja mārketinga komunikācijas rezultātu mērīšanā.
Amerikas reklāmas aģentūru asociācija (AAAA) IMC definē kā mārketinga komunikāciju plānošanu, kas atzīst pievienoto vērtību daudzpusīgam plānam, kas novērtē dažādu komunikācijas disciplīnu stratēģiskās nozīmes – piemēram, vispusīga reklāma, tiešā atbilde, tirdzniecības reklāma un sabiedriskās attiecības, un kombinē šīs disciplīnas, lai nodrošinātu skaidrību, konsekvenci un maksimālu komunikācijas ietekmi.…