Skolēnu ieinteresēšana izzināmā jautājuma kontekstā un esošās pieredzes apzināšana
Tēmas aktualizēšanai skolotāja aicina skolēnus spēlēt spēli ,,Aklās vistiņas’’. Skolotāja jautā: Kāds ir spēlējis šo spēli? Kādi ir noteikumi. Secina, ka noteikumi ir līdzīgi visiem, taču atšķiras dažas nianses. Skolotāja piedāvā iepazīties ar noteikumiem, pēc kādiem šodien spēlēsim aklās vistiņas. Skolotāja izdala skolēniem uzskates materiālu ar spēles noteikumiem. Skolēni patstāvīgi lasa noteikumus. Pēc noteikumu izlasīšanas skolotāja vaicā, vai skolēni ir sapratuši spēles noteikumus. Visi kopā izspēlē spēli un skolotāja vaicā, vai skolēni vēlas spēlēt vēlreiz? Skolotāja ir izveidojusi 4 papildnoteikumus – 1. Neplaukšķini, lai vanags nedzird. 2. Kad vanags noķēris trīs vistiņas, noņem viņam apsēju. 3. Noķer vanagu. 4. Neatdod savu acu apsēju, turpini tēlot vanagu. Skolotāja iedala skolēniem noteikumu pēc kura jāspēlē spēle. Izspēlē spēli un spriež, vai vēlētos atkārtoti spēlēt spēli pēc šādiem noteikumiem, kāpēc nē? Skolēni spriež, ka, spēlējot spēli pēc dažādiem noteikumiem, iestājas haoss, ir nedrošības sajūta u.t.t. Skolotāja uz tāfeles uzraksta trīs nepabeigtos jautājumus un aicina skolēnus padomāt iespējamās atbildes. Lai spēle izdotos, visiem tās dalībniekiem ir jāievēro... Noteikumi ir ne tikai spēlēs, bet arī... Noteikumi ir vajadzīgi, lai...
…