Audzinātāja parāda kādu dzīvnieciņu viņa ir paņēmusi līdz, un kādu dzīvnieciņu jūs esat paņēmuši līdz? bērni pastāsta kādus viņi dzīvnieciņus paņēmuši līdz. Audzinātāja ierosina bērniem doties ceļojumā. Katrs bērns izvēlas savu transporta līdzekli. Bērni ceļā satiek dažādus dzīvniekus (ko bērni paņēmuši no mājām). Bērni ar satikto draugu sasveicinās, nosauc savu vārdiņu un nosauc dzīvnieciņa vārdu un ja nezin, pajautā kā viņu sauc un ko viņš dara. Tādā veidā bērni pastāsta, kas tas ir par dzīvnieciņu un (kāda ir viņa valoda)un nosauc darbību, ko viņš dara. Pie katra dzīvnieciņa ir paslēpusies kāda ģeometriska figūra, kura bērniem ir jāmēģina atpazīt.
Atbraucot „mājās bērni pastāsta ko ceļā redzējuši” un ko satiktie draudziņi ir darījuši? Kādus dzīvnieciņus ir satikuši?
Pārrunu veidā kopīgi noskaidrojam, ka mājās daudzus darbiņus dara mammīte, (vingrināmies nosaukt kādus), bērniem jāatbild pilniem teikumiem.
Arī bērni ir lieli palīgi un vēlas vienmēr mammītēm palīdzēt. Tādēļ uzaicinu bērnus uz rotaļu, kur audzinātāja kļūs par mammīti un bērni ir brālīši un māsiņas. Mammīte palūdz dažiem bērniem aiziet uz „mežu un salasīt konkrētas krāsas un formas puķītes” (bērniem jāatnes atbilstīga krāsa un formas figūra). Ar mājās palikušiem bērniem mamma par to laiku spēlē dažādas iedomu spēles (vāra putru, slauka istabu, mazgā traukus)
Beigās mamma ir priecīga un pateicīga par bērnu paveiktiem darbiem, bērni atbild kādā krāsā puķe, kāda tai forma.
…