Skolotāja aicina skolēnus aplūkot attēlus, kas pielikti pie sienas vai pie tāfeles, un pateikt, kas tur attēlots.
Attēli ir saistīti ar jēdzieniem prece un pakalpojums.
Skolotāja, uzklausot bērnu stāstījumus par attēliem, rosina uzminēt nodarbības tēmu. Uzklausot bērnu variantus, skolotāja izliek lielu lapu ar uzrakstu- PRECE UN PAKALPOJUMS. Uz šīs lapas skolotāja atspoguļos aptauju rezultātus, informāciju par tēmu.
Skolotāja aicina bērnus izteikt savas domas: Kas ir prece? Kas ir pakalpojums? Kurā attēlā cilvēks iegādājas preci, bet kurā izmanto pakalpojumu?
Skolotāja apkopo skolēnu teikto un noformulē jēdzienus.
Prece ir lieta, kuru var aptaustīt un izmantot.
Pakalpojumu galvenokārt var tikai izmantot.
Skolēni aplūko attēlus un pastāsta, ko katrā attēlā dara redzamie cilvēki
Skolēni min savus variantus par nodarbības tēmu.
Izlasa uzlikto uzrakstu un pa vienam izsaka savas domas par katru no jēdzieniem. Runā tas, kurš vēlas.
Skolēni min piemērus, kas ir prece un, kādi ir pakalpojumi, kurus var saņemt cilvēki.
Kurus no pakalpojumu veidiem izmanto ģimene? Izsakās katrs skolēns.
Sociālās zinības
…