Veidojot kompasus, skolotāja jautā, kādas līnijas jāvelk, lai izveidotu virzienus. Noskaidro, ka horizontālu un vertikālu līniju. Skolēni nostājas un izpleš rokas uz sāniem, kā zīmējumā – rokas ir horizontāli, bet paši stāv vertikāli.
Skolotāja aicina pavērot, kur dabā var redzēt horizontālas un vertikālas līnijas.
Skolotāja, jautā kur var saskatīt taisnu leņķi, kā arī kāds tas izskatās.
Skolotāja jautā vai bērni ir dzirdējusi, ka var noskaidrot, no kuras puses vējš pūš. Skolotāja izstāsta pasaku par sniegpulkstenīti.
Pēc dzirdētā, skolēni pastāsta, kādi vēji bija. Noskaidro, ka nosaukumi saistīti ar debespusēm.
Skolotāja aicina pavērot vai tagad arī ir vējš. Skolotāja piedāvā uztaisīt vējdzirnavas klasē, ko izmēģinās nākamajā stundā, kad būs stiprāks vējš.
…