Rotaļnodarbības galvenā daļa -Skolotāja piedāvā aplūkot zīmējumus, rosinot bērnus pastāstīt, kam tas Gubu mākonītis ir līdzīgs.
-Pēc pastāstīšanas, ka katrs mākonītis ir kaut kam līdzīgs skolotāja izdala bērniem attēlus ar īstiem mākoņiem. Aicinot viņus pastāstīt, ko redz attēlā. Stāstījumu veido, atbildot uz skolotājas jautājumiem.
-Pastāsta, ka lietus mākonītis vēlas pateikt paldies par to, ka bērni kopā ar viņu aplūkoja attēlus un atminējās par gubu mākonīša izskatu. Taču tagad piedāvā paklausīties savu dziesmu, kura katrā vietā skan savādāk.
-Skolotāja izdala metāla vāciņus un rosina ar pirkstiņiem pa tiem pasist, skandinot –pak,pak,pak.
Piedāvā ar pirkstiņiem paskrubināt, atdarinot vējiņu – š,š, š.
Aicina atrast vāciņam vidu un paspiest to, sadzirdot pavisam citu skaņu, taču arī tāds mēdz būt lietus.
Izdala kociņus, aicina pasist ar kociņu pa vāciņu, atdarinot stipru lietu.
Tad skolotāja aicina atkārtot un būt vērīgiem. Kad saka uznāk lielais lietus mākonis, tad sit ar kociņu, kad saka, ka uznāk mazais lietus mākonis, tad ar pirkstiņiem.
-Pēc lieliem lietiem vienmēr parādās arī saulīte, kuras pavadībā mazie mākonīši iet rotaļās.
-Aicina piecelties kājās un piedalīties skaitāmpanta skaitīšana un līdzi darbošanās.
Gubu mākonis jau gozēties beidz,
Mazie lietus mākoņi savu rotaļu steidz.
Tie līksmo un priecājās pa debesu jumu,
Un pilda tie svarīgu uzdevumu.
-Lūdz atkārtot vēlreiz.
-Stāsta, ka arī mums ir darāms svarīgs uzdevums. Dosimies ārā meklēt lietus mākoņa draugu, tāpēc dodamies pie loga, lai paskatītos, kāds laiks ārā, lai zinātu ko vilkt mugurā.
-Izdala bērnu gatavotos binokļus.
-Aicina doties uz garderobi saģērbties uz āru.
-Izejot ārā skolotāja aicina doties uz grupas laukumu pavērot kādi mākoņi ir tur. Vaicā bērniem vai ir ieraudzījuši mākoņus. Rosina pastāstīt kādus redz.
-Pēc vērošanas lietus mākonītis aicina bērnus rotaļa. Skolotāja paņem lielu zilu palagu, aicina bērnus sastāties ap to un turēt rociņās, piedāvājot dziedāt rotaļas dziesmu.
Dejo, dejo mākonīt,
Augstu, augstu debesīs. x2
Lido, lido mākonīt.
Lēnā, lēnā vējiņā. x2
Dejo, dejo mākonīt,
Zemu, zemu debesīs. x2
Līsti, līsti lietutiņ,
Lejā, lejā zemītē. x2
-Aicina uztaisīt lielu, lielu mākoni un mazu, mazu mākonīti. Saloka paladziņu.
-Pēc rotaļas aicina sadalīties grupās pēc piesprausto mākoņu krāsas. Viena grupiņa dodas zīmēt, tikmēr otra grupa dodas sportot.
-Piedāvā lielākajiem bērniem izvingrināt rokas, dejojot ar otu.
-Aicina padomāt kādus mākoņus redzēja, kurš patika vislabāk.
…