Inovatīvā mārketinga īpatnības.
Marketinga ražošanas produkcijas procedūra labi izstrādāta gan teorijā, gan praksē. Inovatīvā mārketinga mērķim jābūt precizētam ar zinātniski – tehniskas produkcijas uzskaiti , kā arī no tās puses, ka inovācija ir specifiska prece.
Pētnieki izcēla sekojošas inovatīvā mārketinga īpatnības :
Starp zinātniski – tehniskas produkcijas izstrādes un pielietošanas laikā dažreiz eksistē liels laika intervāls, gala rezultāts no tas izmantošanas pilnā mērā var būt tikai nākotnē. Nākotnē gala produkta konkurētspēja ir atkarīga no pareizas pētīšanas izvēles tajā laikā, kad produkts izstrādājas. Tātad mārketinga jauninājumu sistēmā svarīgu vietu aizņem tehnoloģiska prognozēšana, kuras rezultāti būs redzami nākotnē.
Tā kā zinātniski – tehniskās darbības produkts ir daļa no gala produkta, tas nozīme, ka produkts nevar būt efektīvs bez tirgus izpētes. Vajadzētu kārtīgi izpētīt tirgus ar visām izmaiņām gan sākumā, gan pašā galā. Mārketingam jāiekļauj gan informācijas vākšanu, gan analīzi par patērētāju vidi.
Intelektuāla produkta patērētāju cena. Galvenā spēja ir ekonomēt reālo un realizēto darbu materiālajā uzņēmumu sfērā. Intelektuāla produkta cena lielā mērā ir atkarīga no minētas ekonomijas, nekā no izstrādāšanas izdevumiem.
Intelektuālais produkts daudz ātrāk noveco, nekā materiālais produkts. Tam ir komerciāla vērtība līdz tam laikam, kamēr izstrādātājs var nodrošināt sev morālas tiesības uz produktu. Izstrādātājam vajadzētu pielikt spēku, lai aizsargātu un saglabātu tiesības uz intelektuālo īpašumu, kā arī nodrošināt ar patentu.
Vienu reizi izveido intelektuālo produktu par vairākas reizes pārdot dažādos tirgos dažādiem patērētājiem, tas ir atkarīgs no rakstura un ievirzes. Intelektuāla produkta replicēšanas iespējas meklējums- galvenais mārketinga uzdevums.