Globalizācija ir process, sakarā, ar kuru tirdzniecība tiek vadīta un paplašināta, neievērojot ģeogrāfiskās robežas. Globalizācijas aspekti, kuri ietekmē, lielākā vai mazākā mērā katru uzņēmumu, ir:
• globalizācija veicina nopietnāku konkurenci tirgū;
• lēmumi par vietas izvēli vairs nav atkarīgi tikai no vietējiem aspektiem;
• lēmumus par visiem biznesa procesiem pieņems, ņemot vērā globālo tirgus situāciju;
• tehniskais progress var īsā laikā sasniegt pasaules attālākos nostūrus,
• pieaug pieprasījums pēc kvalificētiem darbiniekiem, augstākā izglītība kļūst par konkurences noteicošo faktoru;
• uz tehniku balstītas profesionālās iemaņas nav tik vērtīgas, salīdzinot ar kvalifikāciju.
Tādēļ, lai īstenotu inovāciju, starpkultūru kompetence nozīmē vairāk, kā tikai zināšanas par citām kultūrām un kā rīkoties, tiekoties ar ārzemju biznesa partneriem. Uzņēmumam ir nepieciešams domāt par globālo ietekmi, efektiem un vajadzībām – Domā globāli, darbojies lokāli! Darbojies globāli, domā lokāli!
…