Parādību un procesu pētīšanas metode, kurā pētāmo objektu aizstāj ar kādu citu sistēmu (modeli). Piemēram, pētāmo objektu aizstāj ar tā matemātisko aprakstu un imitāciju veic analītiski. Bieži izmanto dažādus imitēšanas veidus, kas balstās uz sistēmas darbības aprakstu ar datora programmu.
Tirgus testēšana ir mārketinga instruments. Daži avoti apgalvo, ka tā ir metode, kura dod prognozi ar visdrošāko ticamības pakāpi un to var lietot, kad nav iespējams lietot citas metodes. Faktiski ar testēšanu pēta tirgu un uz sasniegtiem rezultātiem veido prognozes, tas ir, pēc autora uzskata, informācijas iegūšanas avots. Metode apgalvo - kāda situācija ir tagad, tāda tā būs nākotnē, tas ir visvienkāršākais pieņēmums prognozēšanā, kurš ne vienmēr atbilst patiesībai. Līdzīgos apstākļos darbojas imitācijas metodes. Imitācija (analītiskā modelēšana, angl.- simulation) ir tirgus modeļa izstrāde un lietošana.…