Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:416511
 
Vērtējums:
Publicēts: 30.05.2002.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Satura rādītājs    1
  Ievads    2
  Luiss Armstrongs (Louis Armstrong)    3
  Ornets Kolmens (Ornete Coleman)    3
  Mails Deiviss (Miles Davis)    4
  Djuks Ellingtons (Duke Ellington)    6
  Dizijs Gillspijs (Dizzy Gillespie)    7
  Telēnijs Monks (Thelonious Monk)    8
  Čārlijs Pārkers (Charlie Parker)    8
  Izmantotā literatūra    9
Darba fragmentsAizvērt

Gandrīz vai visi pasaules iedzīvotāji ikdienā sastopas ar populāro mūziku. Ir ļoti daudzi mūzikas stili, kas pieder populārajai mūzikai. Vispazīstamākais pašlaik varētu būt roks un pops, taču ir mūzikas stili, kuri ir bijuši pirms roka un popa un arī pieder pie populārās mūzikas. Viens no tādiem stiliem ir džezs (Jazz).
Džezs ir tipiska afroamerikāņu mūzika, kas veidojusies no blūza (Blues) un spiričuela (Spiritual). Pirms 60-tajiem gadiem, kad radās frī-džezs, džezam bija raksturīgas 3 iezīmes:
Mūzikai ir jābūt “šūpojošai”. Lai to sajustu ir jāpaklausās džeza un roka bundzinieku izdarītos sitienus. Džeza bundzinieks veic 8 vieglus (swinging) sitienus vienā taktī, pie kam pirmajā taktī tie ir garāki, nekā otrajā. Savukārt roka bundzinieka 8 sitieni taktī ir raksturojami kā asi, kuros ieklausoties var pat noteikt izspēlēto noti. Vēl viena ritmiska atšķirība no roka ir, ka rokā uzsvars tiek likts uz 1. un 3. sitiena, taču džezā uz 2. un 4. sitiena.
1.Džeza mūzikai (sākotnējai) ir raksturīga pamatā noteikta forma, kas raksturojas ar 32 sitieniem vienā rindā, kas sadalīta 4 taktīs jeb sekcijās (no angļu val. – sections), katrā pa 8 sitieniem. Džeza raksturīgā rinda sastāv no A un B sekcijām, kas izkārtojas AABA.
2.Rokmūzikā viss balstās uz I-IV-V akordu progresijas, savukārt džezā uz II-V-I akordu progresijas.
Šie trīs elementi ir atslēga uz džezu. 60-tajos – 70-tajos gados džeza mūzika kļuva tāda kā neskaidra, līdz ar frī un fašon-džeza (free and fusion) ieviešanu. Fašon-džeza spēlētāji nespēlēja vairs “šūpojošā” ritma mūziku, un lika lielāku uzsvaru uz bundzinieka pavadījumu, kā arī sāka spēlēt roka akordu progresijā. Daudziem agrīnā džeza mūziķiem iestājās grūti laiki līdz ar frī un fašon džeza ieviešanos. Daudzi džeza piekritēji, septiņdesmitajos gados teica, ka džezs ir miris. 80-to gadu sākums, ko daudzi sauc par post fašona (post fushion) džeza laikmetu, raksturojas ar ierasto triju minēto nosacījumu atgriešanos džeza mūzikā. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −1,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1141129
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties