Starptautiskā uzņēmējdarbība ietver sevī jebkuras saimnieciskas operācijas, kas tiek veiktas starp divām vai vairākām valstīm. Šādas savstarpējas darījuma attiecības var rasties gan privātu, gan valsts organizāciju līmenī. Gadījumā, kad starptautiskajā uzņēmējdarbība iesaistīts privāts uzņēmums, šādas operācijas tiek veiktas ar mērķi gūt peļņu, savukārt uzņēmumi, kas darbojas starptautiski pēc valdības pavēles, ne vienmēr tendēti uz peļņas gūšanu.
Pastāv trīs motivācijas aspekti, kas veicina uzņēmumus uzsākt starptautisku darbību:
Noieta paplašināšana. Noieta tirgus apjoms atkarīgs no to personu skaita, kuras interesē uzņēmuma ražotā produkcija vai sniegtie pakalpojumi. Turklāt ieinteresēto personu daudzums un to pirkšanas iespējas pieaug, paplašinoties tirgum, kurā darbojas uzņēmums, kas principā arī nozīmē uzņēmuma iziešanu starptautiskajā tirgū, vairs neaptverot vienīgi vienas valsts iespējas.…