IEVADS STARPTAUTISKAJĀ MĀRKETINGĀ. ORGANIZĀCIJU MOTIVĀCIJA APGŪT STARPTAUTISKOS TIRGUS. STARPTAUTISKĀ MARKETINGA AKTIVITĀŠU PRIEKŠROCĪBAS UN TRŪKUMI.
Starptautiskais mārketings ir noteikts domāšanas un lēmumu pieņemšanas veids, pēc visu patērētāju vajadzībām gan savā valstī, gan citās. Starptautiskais mārketings ir plānveidīga, pastāvīga, aktīva darbība starptautiskā tirgū. Vienlaikus esot arī pasaules tirgus atbildes reakcija uz dažādiem procesiem, kurus nodrošina dažādi faktori (skat.1.tabula).
Starptautiskā mārketinga pētniecība seko tiem pašiem soļiem, kas raksturīga vietējam mārketingam. Sākot ar pētāmās problēmas definīciju un pētījuma attīstības plānu interpretāciju, beidzot ar ziņojumiem par rezultātiem. Bieži šie pētījumi saskaras ar daudzām un dažādām problēmām. Vietējā mārketinga pētniecība apskata diezgan viendabīgus tirgus vienā valstī. Savukārt starptautiskais mārketings apskata dažādus tirgus daudzās dažādās valstīs. Šie tirgi lielākoties ir ļoti atšķirīgi pēc to ekonomiskās attīstības, kultūras, muitām un pirkšanas paradumiem. Neskatoties uz šīm problēmām, starptautiskais mārketings kļūst ar vien izplatītāks, tāpēc arī starptautiskā mārketinga izpēte paplašinās. Globālajām organizācijām neatliek citas iespējas kā vien veikt šos pētījumus. Jo, neskatoties uz to, ka starptautiskā tirgus izpēte nav lēta, šīs izpētes neveikšana uzņēmumam var izmaksāt krietni dārgāk- gan no zaudētu iespēju viedokļa, gan no ieguldīto līdzekļu zuduma. Kopumā lielākā daļa problēmu, kas saistās ar starptautisko mārketingu ir pārvaramas un novēršamas.