5)Kas ietekmē cilvēkresursu funkcionēšanu un atdevi?
Pēc manām domām, labi darba apstākļi, sociālās garantijas , kā arī labs menedžera darbs ( darbinieku motivācija, darbinieku informēšana par notiekošajiem procesiem organizācijā, kā arī menedžerim ir jādara zināmi organizācijas mērķi, uzdevumi, misija, vīzija, būtībā darbiniekiem jābūt informētiem par visu uzņēmumā notiekošo, kas tādējādi veicinās lielāku darba atdevi organizācijas labā. Svarīgi arī iedrošināt darbiniekus izteikt savas idejas un pieņēmumus , kā arī kopīgi tos izskatīt un izspriest vai tie ir gana labi , lai pielietotu. Svarīgas arī uzslavas darbiniekiem, kas liek justies īpašam un strādāt ražīgāk.
Saprotams, nelielam uzņēmumam mazāk finanšu, taču, ja tas nespēj sagrabināt pat pāris latu, lai vismaz vienreiz gadā, uz Ziemassvētkiem, iepriecinātu darbinieku bērnus ar paciņām, tas nav attaisnojums. Tad tas vairāk izskatās pēc nevērības un vienaldzības pret saviem cilvēkiem. Tomēr ir arī uzņēmumi, kuros izstrādātas pat sociālās programmas, kaut gan ne visos no tiem algas ir tās augstākās.
6)Cilvēks kā galvenā vērtība biznesā.
Darbinieks ir uzņēmuma vērtīgākais resurss, darbinieks ir visa sākums organizācijā un ar darbinieka palīdzību ir iespējams īstenot visus noteiktos mērķus , plānus un visas citas darbības. To arvien skaidrāk saprot un novērtē arī Latvijas uzņēmumu pašvaldību vadītāji. Personāla menedžmentam tikai pēdējos gados ir pievērsta uzmanība, un ar katru gadu tā pieaug. Lai vadītu personālu, svarīgi ir to izpētīt, jo vadīt darbiniekus var tikai labi pazīstot savu kolektīvu un padotos, tādēļ jāizveido sistēma , kurā varētu brīvi kontaktēties ar darbiniekiem
• Cilvēks – tas ir galvenā vērtība;
• Cilvēku - nedrīkst aizvietot kā detaļu;
• Cilvēks – tā ir personība ar tai piemītošo raksturu, motivāciju un nosliecēm.
Šie principi jāievēro katram vadītājam un jādarbojas saskaņā ar tiem.
…