1.Ko sporta pedagogam ieteicams ievērot, lai motivētu audzēkņus nodarboties ar fiziskajām aktivitātēm?
1.Nepiespiest to ko skolēns nevar vai nevēlas veikt;
2.Veidot pozitīvu attieksmi pret sportu un fiziskajām aktivitātēm, radot interesi (īpaši jaunāko klašu audzēkņos);
3.Izskaidrot par veselīga un aktīva dzīvesveida nozīmīgumu;
4.Nekritizēt, bet izteikt uzslavu par paveikto uzdevumu;
5.Radīt skolēnos pārliecību, ka pedagogam interesē skolēna spēki, varēšana un fizisko spēju uzlabošana;
6.Panākt, lai audzēknis izjūt gandarījumu par paveikto, jo tas palīdz pārvarēt grūtības un apgūt jaunus uzdevumus;
7.Uzdot jautājumus, noskaidrojot ko audzēkņi vēlētos darīt un kāda veida fiziskās aktivitātes veikt sporta nodarbībās;
2.Kādas ir pedagoģiskās un psiholoģiskās grūtības, ar ko sastopas sporta pedagogi darbā ar konkrētā vecuma audzēkņiem?
3-6,7 gadi
Bērna mācīšanās un audzināšanas procesa attīstība ir atkarīga no bērna emocijām un jūtām. Ir ļoti svarīgi, kā bērns izturas pret sevi, pret pieaugušajiem un pret vienaudžiem. Pirmsskolas vecuma bērniem ir emocionāli visneapvaldītākais raksturs nekā pārējos periodos. Tāpēc šajā laikā bērnam var būt vienlaicīgi vairākas jūtas – viņš var dusmoties un būt līdzjūtīgs, var palīdzēt kādam un zaudēt paškontroli, var izjust vainas apziņu un meklēt sev attaisnojumu. Šajā vecumā rodas konflikts starp “Es gribu!” un “Tā vajag!”.
Šajā periodā raksturīga liela kustību aktivitāte, augšana, koordinācijas spēju pilnveidošanās, iespēja gūt traumas, jāmaina biezi uzdevumi.
Bērna nevadāmība un nepaklausība – viena no vistipiskākajām skolotāju un vecāku sūdzībām. Šeit par iemeslu var būt – neadekvātas prasības pret bērnu, paaugstinātas enerģētikas gadījums, negatīviskais demonstratīvisms, nebremzētās kustības, kā arī parastā izlutinātība.
7 -11,12 gadi
Psiholoģiskās
Bērns pats sevi izjūt kā pasaules centru. Pasaules centrā ir viņš pats - ar savām vajadzībām, jo pasaule jau pastāv, lai apmierinātu bērna vajadzības. Bet pārmaiņas - skola, kur bērns vairs nav pasaules centrā, kur bērnam ir jāuzņemas atbildība, jākontrolē savas kustības, laiks, uzmanība, kur viņš (viņa darbības) tiek salīdzinātas ar citiem bērniem. Notiek psiholoģiskais adoptācijas periods un sevis pierādīšana.
Pedagoģiskās
Notiek adoptācijas periods (audzēknim ir jāpieņem un jāiepazīst pasniedzējs, kā arī jāklausa to norādes un prasības).…