Degviela, neatkarīgi no ieplūdes vārstu stāvokļa, nepārtraukti tiek iesmidzināta cilindru galvā izveidotajos ieplūdes kanālos. Vārstiem atveroties, izsmidzināto degvielu iesūc motora cilindros.
Iesmidzināšanas sistēmas funkcijas:
iesmidzināšanas sistēma nosaka gaisa daudzumu (gaisa daudzuma mērītājs),
iesmidzināšanas sistēma regulē padotās degvielas daudzumu (izmainot degvielas spiedienu).
Efektīvas motora iedarbināšanas un darbības nodrošināšanai dažādos režīmos, tiek veiktas degmaisījuma sastāva korekcijas – palielināts iesmidzināmās degvielas daudzums:
motora iedarbināšanas laikā (auksta motora iedarbināšanas sprausla),
motora iesildīšanas laikā ( vadības spiediena regulators un papildus gaisa kanāla caurplūdes ierobežotāj ierīce),
motoram darbojoties pilnas jaudas režīmos (īpašas formas gaisa mērītāja kanāls),
strauji atverot droseļvārstu (gaisa plūsma papildus atver gaisa daudzuma mērītāja vārstu).
Regulēšanas iespējas
1.iesmidzināšanas sistēmā var regulēt tukšgaitas apgriezienus un atgāzu toksiskumu
2.iedarbinot aukstu motoru droseļvārsts ir pilnīgi aizvērts (EVB)
3.brīvgaitas apgriezienu regulēšanai izmanto speciālu papildus gaisa kanālu, kuru var regulēt ar speciāla elektroniska vārsta palīdzību
4.atgāzu toksiskumu regulē ar skrūvi, kas novietota gaisa daudzuma mērītāja esošā gaisa kanālā.…