Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
0,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:602651
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.02.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1.VADĪŠANA: 1)plānošana, organizēšana, personāla virzīšana, kontroles process, kurā uzņ.darbinieku darbs un visi uzņ.līdzekļi tiek lietoti, lai sasniegtu uzņ.mērķus; 2)mērķtiecīga cilvēku darbības koordinācija nolūkā iegūt noteiktus rezultātus.
3.ORGANIZĀCIJA – 1)vismaz 3 cilvēki, 2)kurus apvieno vienots mērķis, 3)kuri šo mērķi pieņem par vienotu. Neformālā org-ja veidojas uz cilvēku savstarpējo vajadzību apmierināšanas pamata. Formālā org-ju iekšienē var veidoties neformālas grupas.
5. (19.) ORGANIZĀCIJU TIPI – 1)Birokrātiskā (MEHĀNISKĀ) – struktūra ir iepriekš noteikta, pienākumi stingri sadalīti, grūti piemēroties apkārtējās vides prasībām, pienākumu sadale skaidri izprotama – organizatoriski hierarhiskā jeb lineārā struktūra; Organizatoriski funkcionālā struktūra; Org.līniju atbalsta struktūra. 2)Adaptīvā (ORGANISKĀ) – pārmaiņu iespējamība, apjomīgu uzdevumu risināšanas priekšrocība, savstarpēju aktivitāšu iespēja, laika un līdzekļu ierobežotība – Matricas tipa organizācija; Tīkla struktūra.
9. IEKŠĒJĀ VIDE – ar to org-ja realizē savus mērķus: 1)cilvēki; 2)struktūras kā cilvēki sakārtoti pienākumu izpildei; Tajā notiek konkrētu uzņ-bas lēmumu pieņemšana.
10.ĀRĒJĀ VIDE – 1)tieši ietekmējošā (patērētāji, konkurenti, likumdošana, sabiedriskas organizācijas, masu mediji); 2)netieši ietekmējošā (valsts ekonomika, starptautiskās attiecības, sociāli kulturālās attiecības, zinātne un tehnika, valsts politika).
11.ORGANIZĀCIJAS MISIJA UN MĒRĶI– organizācijas vispārējs mērķis, fundamentālu nodomu apgalvojums. Organizācijas misijas izvēlēšanās vispārējie principi: mērķtirgus, mērķpircējs, organizācijas tehnoloģijas, organizācijas ārējā vide, organizācijas darba kultūra, mikrovide, organizācijas attiecību koncepcija, organizācijas preces vai pakalpojumi. Mērķi: 1)stratēģiskie – ilgtermiņa mērķi, kurus nosaka augtākā līmeņa menedžeri, tie saistīti ar jaunu preču ražošanu, jauna mērķtirgus iekaroš-u; 2)taktiskie – vidēji ilgtermiņa mērķi.
12.MĒRĶU HIERARHIJA: 1)augstākās vadības pārziņā – sabiedrības vajadzību apmierināšana, misija, organizācijas vispārējie mērķi (institucionālie, stratēģiskie, ilgtermiņa), spec.vispārējie mērķi (mārketinga, finansu, ražošanas); 2)vidējo vadītāju pārziņā – spec.visp.m., org.nodaļu, apakšvienību m., org.dienestu un vienību m.; 3)zemākie (tehniskas vadīšanas problēmas) – organizācijas dienestu un vienību mērķi., individuālie mērķi. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1135737
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties