1. Komerctiesību attīstības periodi un to īss raksturojums.
Komerctiesības ir : tiesību nozare, kas regulē tiesiskās attiecības, kas rodas sakarā ar komercdarbības veikšanu.
2. Komerctiesību principi.
1) Starptautiskums – izveidojušās no paražu prakses (senču tiesības) un starptautiskajām komerctiesībām “klauzulām” (vispārējām tiesību normām, kas paredz vienotu pieeju kādā noteiktā jautājumā.
2) Komerciālās apgrozības paātrināšana. To nodrošina: a) līguma brīvības princips (slēdz kādu līgumu grib), bankas slēdz noteikta veida līgumus, lai pasargātu savu biznesu. b) pušu līdztiesības. c) maksimāli ierobežo novērš komercdarbību.
3) Uzticības, paļāvības un aizsardzības princips., ko nodrošina komercieraksta pareizība, publicitāte, kā arī mantas ieguvēja drošība, ko garantē komercreģistrs, fiksētās atsavinātāja tiesības ar mantu rīkoties.
4) Atlīdzības princips – garantē komersantam tiesības prasīt atlīdzību.
5) Tipizācijas vai šablonizācijas princips – komerctiesības tiek nodrošinātas trešo personu interešu aizstāvība.…