Secinājumi:
Strādāt ar Esterīti bija ļoti viegli, jo esam jau mazliet pazīstamas. Un Estere nav no kautrīgajiem bērniem, viņa pati nāk un komunicē, pat pirmajā mūsu tikšanās reizē.
Nekādus fonemātiskās uztveres traucējumus nesaskatīju. Artikulācijas aparāta perifērās daļas uzbūve un funkcijas ir kārtībā, mēlīte prot veikt dažādus vingrojumus. Bez pietiekami attīstītas fonemātiskās uztveres nav iespējama arī skaņu savienojumu, zilbju, un vārdu veidojošo skaņu analīze un atsevišķu skaņu apvienošana zilbē, vai vārdā. Tas savukārt apgrūtina lasīt un rakstīt prasmju apguvi, kas Esterei manuprāt nesagādās grūtības, jo šīs izpētes laikā viss tika izrunāts un saklausīts pareizi.
Leksiskos traucējumus arī nesaskatīju. Vārdu krājums ir diezgan plašs. Prot darināt jaunus vārdiņus, saskaņot vārdus locījumā, skaitlī. Prot veidot teikumus, īpaši tad, kad stāsta kaut ko. Prot veidot stāstījumu.
Sērijattēliem izdomāja savu secību un prata arī paskaidrot savu izvēli un izskaidrot savu viedokli. Es biju domājusi, ka nosākuma ir sēkliņa, tad aug kociņš un tad jau liels koks. Bet Estere izdomāja savādāk. Un vai tas ir nepareizi? Galvenais, ka prata paskaidrot.
Intelektuālo spējo izpētē veicās ļoti labi. Ar nelielu palīdzību prata nosauk un sakārtot pareizā secībā gadalaikus. Arī ar liekā izslēgšanas izpēte bija interesanta, jo pirmajā variantā biju gaidījusi atbildi, ka lieka ir bizbizmārīte, jo pārējie ir ēdami. Bet Estere saskatīja, ka lieks ir ābols, jo pārējos vienoja krāsa. Viņa prata atkal paskaidrot savu izvēli un arī šāds variants var būt pareizs.
Domāju, ka Esterīte nemaz nepamanīja, ka pārbaudīju viņas spējas telpiskajā un plaknes orientācijā. Kopā veidojām zīmējumu, Estere zīmēja kontūras, es palīdzēju krāsot.
Kad devos jau prom, Estere pienāca, samīļoja mani un stingri nosacīja man: „ Kad nezini kādu mājasdarbu, nāc pie manis. Es tev atkal palīdzēšu, citādi tu tik vieglu neko nezinu. Tāpēc laikam tik ilgi mācies!” Apsolīju, ka vēl kādreiz atnākšu ciemos.
…