Dīzeļmotoros daļu izplūdes gāzu apjoma novada ieplūdes kolektorā, kā rezultātā samazina NOx (slāpekļa oksīdi) daudzumu sadegšanas kamerā, izplūdes gāzu daudzumu un temperatūru cilindrā. Gāzu recirkulācijas pakāpe ir 50 % viegliem un 5...25 % kravas automobiļu dīzeļmotoriem. Gazu recirkulāciju regulē atkarībā no motora noslogojuma.
Gaisa ieplūdes sistēma saistībā ar tās vai motora mezgliem var izsaukt motora dūmošanu. Ir gadījumi, kad šāda veida dūmošanu saista ar degvielas aparatūras darbību.
Motora dūmošanu vai var izsaukt:
gaisa filtra aizsērējums;
gaisa filtra aizsērējums papildus vēl ar motora eļļas daļiņām – tās nokļūst no motora kartera pa kartera ventilācijas sistēmu. Izdilusi cilindru-virzuļu grupa;
eļļas nosēdumi gaisa iesūkšanas kolektora – izdilušas turbokompresora vārpstas gultņu sēžas un blīvējums (1.att., 6);
nestrādā turbokompresors.
8.Aprakstiet īsi AD BLUE darbību?
Mūsdienu automobiļiem izvirzītas augstas ekoloģiskās prasības, proti, izplūdes gāzes nedrīkst pārsniegt noteiktu daudzumu kaitīgo vielu, turklāt šīs normas kļūst arvien stingrākas. Autoražotājiem nākas krietni nopūlēties, lai jaunāko paaudžu dzinēji būtu ne vien jaudīgāki, bet arī ekonomiskāki un ekoloģiskāki.
Neiedziļinoties esošo un perspektīvo normu smalkumos, var vienīgi piebilst, ka lielākās grūtības autoražotājiem sagādā tieši moderno dīzeļdzinēju konstruēšana. Pirmie ar šo problēmu saskārās lieljaudas kravas automobiļu ražotāji. Secinājums: bez īpašu tehnoloģiju palīdzības slāpekļa oksīda koncentrāciju izplūdes gāzēs nav iespējams pazemināt līdz noteiktajai. Risinājums atrasts, taču šoreiz tas skar arī automobiļu lietotājus – ekspluatācijas šķidrumu klāsts papildinājies ar vēl vienu, sauktu par Ad Blue.
Kas ir AdBlue? Tā nav nedz dīzeļdegviela, nedz benzīns - tas ir šķidrums, kas paredzēts izplūdes gāzu attīrīšanai un ko pievieno izplūdes sistēmā pēc tam, kad degviela jau ir sadegusi.
…