a. Ikdienas pieprasījuma preču tirgū
Patērētāja ienākumu līmenis - ja patērētājam ir zems ienākumu līmenis, tad viņš nemaz neapdomās iegādāties preces ar augstu cenu.
Kultūra – tradīcijas, nacionālā piederība – ja patērētājs neēd piena produktus, gaļu vai citus produktus, tad viņš arī nebūs ieinteresēts tajos.
Dzīves stils – šis faktors ietekmē vai patērētājs ir ieinteresēts pusfabrikātos, gatavajā produkcijā u.c., atkarīgi no tā, kādu dzīves veidu ir izvēlējies konkrētais patērētājs.
Ģimene – ja patērētājam ir bērni, tad viņš būs ieinteresēts produktos, kas darīs bērnus laimīgus, piemēram, kartupeļi ciparu formā u.c.
Darba joma – patērētājs būs ieinteresēts produktos, kas nepieciešami viņam darbā, piemēram, glabāšanas trauciņi, ēdiens pusdienām u.c.
b. Ar nodomu pērkamo preču tirgū.
Aktuālie izdevumi ikdienas precēm – patērētājs būs ieinteresēts ar nodomu pirktajās precēs, ja izdevumi ikdienas precēm nebūs par lielu un atlikušais budžets ļaus nopirkt šīs preces, savukārt, ja budžets nebūs pietiekami liels, tad patērētājs uzskatīs, ka šīs preces iegāde nav nemaz tik svarīga.
Cenu līmenis – tā kā šīs preces nav tik svarīgi iegādāties patērētājs apdomās vai prece tiešām ir nepieciešama par konkrētu cenu, protams, ja ir augsta cena, tad patērētājs dos priekšroku līdzvērtīgai precei ar zemāku cenu vai pagaidīs atlaides.
Darba joma – šis faktors katram patērētājam ir individuāls atkarīgi no darba amata, patērētājam ir nepieciešams darba ekipējums, katrā darba jomā ir sava specifika un nepieciešamās lietas, piemēram, apģērbs, brilles, dators, plānotājs, burtnīcas utt.
Laiks – patērētājs izvērtēs vai viņam būs pietiekami laika, lai izvēlētos sev tīkamu preci, piemēram, apģērbu, jo, lai izvēlētos apģērbu ir nepieciešams to mērīt.
Kultūra – šis faktors katram patērētājam ir individuāls, iespējams viena daļa patērētāju nebūs ieinteresēta konkrētajā precē, jo to kultūra to neapstiprina, piemēram, apspīlētas, īsas kleitas vai svārki, krekli ar lielu dekoltē u.c.
Hobiji – patērētājs vēlēsies sev iegādāties preci, kas saistās ar viņa hobiju, piemēram, slēpes, slidas u.c. Mūsuprāt, šis faktors ļoti ietekmē patērētāja ieinteresētības līmeni, jo hobijs ir tas, kas viņu aizrauj, tas, kas viņam patīk.