Publikas jeb auditorijas var tikt definētas pēc dažādu iespējamo raksturojamo aspektu kombinācijām. Piemēram, publikas var definēt un raksturot pēc lomām (nodarbošanās, ģimenes stāvoklis), sociāl-ekonomiskā stāvokļa, demogrāfiskiem lielumiem (vecums, dzimums), ģeogrāfiski, dzīvesveida utml.
Publika jeb sabiedrība ir kaut kas vairāk par indivīdu grupu. Publika tiek definēta kā cilvēku grupa, kuri ir pārliecināti par kopējām interesēm un problēmām. Efektīva sabiedrisko attiecību kampaņa no grupām var radīt publikas. Kā arī pretēji – tīši darbojoties pretējā virzienā – efektīva sabiedrisko attiecību kampaņa var manīt aktīvās publikas pārliecinātās, taču daudz mazāk aktīva publika, tādējādi to padarot par mazāk bīstamu konkrētai organizācijai.…