Tehnoloģiskajā līmenī notiek pragmatisko un semantisko modeļu pielāgošna, lai būtu iespējams sasniegt mērķus, kas izvirzīti informācijas sitēmai.
Ir daudz metaforu, kas atklāj atšķirīgas pieejas cilvēka datorsistēmas komunikācijas sistēmas izpētei kopumā. Interesntākās ir tās metaforas, kas raksturo dažādus lietotāja saskarsnes izpētes aspektus:
1)atklāj lietotāja darbību;
2)atklāj veidus, kā sadarbojas cilvēks un skaitļotājs;
3)veicina to uzdevumu izpratni, kas rodas, cilvēkam sadarbojas ar skaitļotāju.
Metafora ”dators kā dialoga partneris”. Tai ir divi varianti: “sarunas” un deklaratīvais
“Sarunas” metafora balstās uz ādām hipotēzēm:
1)lietotāja saskarsnes problēma ir komunikācijas problēma;
2)komunikācija “cilvēks-cilvēks” notiek galvenokārt sarunājoties;
3)datorsistēmai tiks izveidota cilvēka uzvedības līdzīga “uzvedība”;
4)lietotāja saskarnei jāuztur sarunas starp lietotāju un datoru.
…