Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:222529
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.01.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Bērnu raksturīgākās attīstības likumsakarības pirmsskolas un jaunākajā skolas vecumā    4
  Noteikumu nozīme bērna dzīvē    5
  Soda izmantošana audzināšanā    6
  Aktīva uzklausīšana darbībā kā svarīgs nosacījums savstarpējai sapratnei    8
  Es – vēstījuma nozīme pozitīvas saskarsmes veidošanā    9
  Secinājumi    10
Darba fragmentsAizvērt

Es – vēstījuma nozīme pozitīvas saskarsmes veidošanā
Kad mēs sarunājāmies ar kādu ir ļoti svarīgi dalīties ar savām jūtām. Tas ļauj otram iepazīt un saprast mūs. Tikai no mums pašiem ir atkarīgs kādā veidā mēs darām zināmu par sevi otram. Par savām jūtām ir jāstāsta, nedrīkst krāt aizvainojumu, jo bieži citi nemaz neiedomājās, ka kādu kaut kas neapmierina vai aizvaino. Tāpēc par to ir jārunā, bet jārunā mierīgi, bez aizvainojumiem. Ir vienkārši jāstāsta par savām sajūtām, jādalās pārdomās. Runājot par jūtām vajadzētu runāt pirmajā personā. To sauc par Es - vēstījumu. Piemēram, ja tevi kaut kas neapmierina vai nepatīk , tad otram nevar teikt aizvainojoša frāzes kā „Tu atkal to neizdarīji’’, „Uz tevi nevar paļauties’’ utt.. Šāda veida izteicieni neveicina dialogu, tas ir kā uzbrukums otram cilvēkam. Tā sākas strīdi, kas reti nonāk pie konstruktīva slēdziena. Es – vēstījums ir domāts, lai sarunu biedrs sadzirdētu un saprastu mūs. Es – vētījumu nekad nevar izmantot kā manipulācijas līdzekli. Bieži mammas bērniem saka – „Es raudāšu, ja tu mani neklausīsi.’’ Tā viņas izmanto Es – vēstījumu, lai manipulētu ar saviem bērniem. Ir jāsaprot, ka Es – vēstījums ir līdzekis savu jūtu un domu paskaidrošanai, tas nav universāls paņēmiens kā panākt savu. Tas ir viens no veidiem kā veicināt dialogu par sasāpējušu jautājumu, kā arī darīt savas jūtas zināmas citiem.

Secinājumi
Gipenreiteres Jūlijas grāmata „Turpinām saprasties ar bērnu. Vai tā?’’ atklāj, ka ir daudz dažādu paņēmienu kā saprast bērnu, kā audzināt bērnu nenodarot tam pāri, kā izveidot pozitīvu kontaktu ar bērnu. Neviens nevar pateikt pareizo, īsto recepti bērna audzināšanai. Lai audzināšana būtu veiksmīga ir jābalstās uz veiksmīgu audzinātāju pieredzi. Viena nepareiza rīcība pret bērnu var atstāt pēdas uz visu mūžu, tāpēc ir svarīgi visus sasāpējušos jautājumus izrunāt mierīgā un pozitīvā gaisotnē.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties