Ar piemēriem raksturot globalizācijas pozitīvo ietekmi uz Latvijas tirgvedību.
Globalizācijas ietekme uz tirgvedību ir neapšaubāma. Latvijas uzņēmumiem, un ne tikai ir stingri jāseko globālām izmaiņām, lai tie spētu pienācīgi konkurēt ar pasaules preču ražotājiem. Globalizācija ir veicinājusi dažādu citu valstu preču un pakalpojumu ieplūšanu Latvijas tirgū. Tam ir pozitīva nozīme, jo šāda ārvalstu uzņēmumu parādīšanās Latvijas tirgū veicina konkurences palielināšanos. Nav noslēpums, ka ārvalstu firmām ir liela pieredze klientu apkalpošanā un daudzās citās klientiem svarīgās jomās. Līdz ar konkurences palielināšanos, vietējiem uzņēmumi arī cenšas piedāvāt kvalitatīvākas preces un profesionālāku apkalpošanu. Tādējādi netiešā veidā vietējie uzņēmumi attīstās.
Globalizācijas attīstība un Latvijas iekļūšana ES lielā mērā ietekmē arī Latvijas uzņēmējus, jo tādējādi paveras arvien jaunāki tirgi. Tādējādi Latvijas uzņēmumiem ir iespējas attīstīties un kļūt kaut kad nākotnē par masu ražotājiem.
Pašiem patērētājiem rodas zināmas priekšrocības. Viņiem tiek piedāvāta lielāka izvēle, lielās konkurences dēļ visbiežāk tās tiek piedāvātas par zemākām precēm. Turklāt cīņa starp uzņēmumiem par klientiem ir savā veidā „izlutinājusi” patērētājus, jo tie vēlas iegūt pēc iespējas lētāku preci, ar pēc iespējas augstāku kvalitāti.
Globalizācijas attīstības pozitīvās sekas izjūt ne tikai uzņēmēji un patērētāji, bet gan arī paši iedzīvotāji. Iespēja brīvi ceļot un pārvietotites pa ES ir devusi daudzas iespējas ārvalstu uzņēmējiem dibināt Latvijā rūpnīcas.
…