Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:994715
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Patērētājs ir mājsaimniecības, kas pērk tirgū preces un pakalpojumus savam patēriņam. Savukārt patēriņš ir iegādāto mantu izmantošana, lai apmierinātu savas vajadzības. Šajā nozīmē patērētājs ir pieprasījuma veidotājs tirgū.
Lai varētu iegādāties preces un pakalpojumus, ir nepieciešami noteikti naudas līdzekļi. Galvenie naudas līdzekļu iegūšanas avoti ir atlīdzība, ko saņem mājsaimniecības par tirgū pārdotajiem ekonomiskajiem resursiem: zemi, kapitālu, darbaspēku un uzņēmējspējām. Mājsaimniecības par zemi un citu īpašumu saņem nomas maksu, dividendes; par padarīto darbu — darba algu jeb atalgojumu; par kapitālu — procentu; uzņēmējs saņem ienākumu peļņas veidā. Ienākuma avoti ir arī pensijas un pabalsti.
Patērētāju ienākumi, tāpat kā jebkuri ekonomiskie resursi, ir ierobežoti. Tāpēc tirgū, pastāvot noteiktām cenām, patērētājs iegādāsies preces un pakalpojumus tādā kombinācijā, kādā viņš var atļauties savu ienākumu ietvaros. Turklāt ikkatrs centīsies iegādāties tādus pirkumus sava ierobežotā budžeta ietvaros, kurus patērējot, viņš iegūs baudu un labsajūtu. Jautājumā par patēriņu, ekonomikā tiek lietots jēdziens derīgums.
Tātad derīgums ir bauda jeb apmierinājums, ko gūst cilvēki no preču un pakalpojumu patērēšanas.
Ar derīgumu saprot nevis preces nopirkšanu, bet gan apmierinājumu, labsajūtu, ko cilvēks gūst no šis preces patērēšanas. Piemēram, iegādājoties televizoru, cilvēks gūst apmierinājumu no pārraidēm, kuras iespējams noskatīties, izmantojot televizoru kā preci.
Neapstrīdams ir fakts, ka cilvēki vēlas iegādāties savā rīcībā arvien vairāk un vairāk mantas, produktu. Katra nākamā produkta vienība dod patērētājam papildu derīgumu. Taču šis papildu derīgums būs arvien mazāks un mazāks, ja šo produktu patērēs arvien vairāk. Piemēram, pirmās porcijas saldējuma patērēšana sniedz vislielāko baudu, bet pēc otrās porcijas saldējuma apēšanas sākotnējā bauda mazinās; trešajai porcijai vairs netiek pievērsta uzmanība. Tādējādi katra nākamā porcija saldējuma cilvēkam radis mazāku baudu. Tāpat katras citas mantas derīgums tiks vērtēts augstāk, ja tās būs mazāks daudzums.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −9,20 €
Materiālu komplekts Nr. 1199967
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties