1.2. Elastīgās (pūšļa) tvertnes
Elastīga degvielas tvertnes var būt veidotas ar plānām un ļoti elastīgām sienām vai arī tie var būt izgatavoti no biezāka, bet mazāk elastīga materiāla. Šīs tvertnes ir izgatavotas pēc formas, lai atbilstu īpašās vietās gaisa kuģa konstrukcijā un to elastīgums ļauj tvertnes ielocīt un ievietot caur nelielu spraugu, kas nebūtu iespējams ar stingrām tvertnēm, kuriem būtu līdzīgi izmēri kā elastīgām tvertnēm. Elastīgas tvertnes var būt izveidotas formās, lai būtu piemērotas brīvajā vietā, jo tad ir pieejamāks lielāks degvielas daudzums, ja elastīgās tvertnes tiek izmantotas. Dažas gaisa kuģu degvielas sistēmas ir uzbūvētas, lai iekļautu arī stingrās, elastīgās un ārējās degvielas tvertnes tā, lai pēc iespējas vairāk degvielas varētu uzpildīt.
Nodalījums priekš elastīgās degvielas tvertnes ir izgatavots pēc iespējas gludāks iekšpusē, un projektēšanas savienojumi ir apsegti, lai novērstu tvertnes materiāla bērzi. Pirms uzpildīšanās, nodalījumam jābūt iztīrītam, un visiem liekajiem priekšmetiem jābūt novāktiem.
Pēc elastīgas tvertnes ir ievietošanas tvertnes nodalījumā, tvertne ir rūpīgi attaisīta un dažādi ārējie piederumi ir centrēti. Parasti sienas no elastīgām tvertnēm ir pievienotas nodalījuma sienām. Kad elastīgā tvertne ir pilna ar degvielu, tvertne paplašinās, saskaroties ar nodalījuma tvertnes sienu tā, lai degvielas svars tiek balstīts uz gaisa kuģa konstrukciju un nevis uz tvertni. Tā, kā krava nav pārvadāta tvertnē, gaisa kuģa konstrukcijas liekšana neizvirza kaitīgas slodzes uz tvertnes materiālu. Jo elastīgās tvertnes ir elastīgākas, jo tvertnes var izturēt ievērojami lielākas deformācijas vai trieciena slodzes. Ja elastīgā tvertne nav pilnīgi pilna ir maz ticams, ka tā sprāgs avārijas ietekmē.[2]…