J. Pestalocija darba turpinātājs tautas audzināšanā bija
Frīdrihs Frēbels (1782-1852).
Viņš labi zināja J. Pestalocija darba metodes Iverdonā, atzina tās un tomēr gāja patstāvīgu ceļu pedagoģijā. F. Frēbels augsti vērtēja mājas audzināšanu, īpaši agrā bērnībā, padziļināja patstāvības principu caur savu izglītības filozofiju. Viņš ir pirmsskolas pedagoģijas izveidotājs, dodot aptverošu audzināšanas mācību. Cilvēks, viņa uztverē, ir Dieva augs un audzinātājs ir dārznieks, kas tam sagādā gaismu un barību utt. No šī viedokļa raugoties, F. Frēbels atzina, ka patstāvībai un īpaši iztēles tieksmei jābūt audzināšanas kodolam.
F. Frēbela pedagoģisko uzskatu pamatā bija vācu klasiskās filozofijas redzamāko pārstāvju (F. Šellinga, J. Fihtes, G. Hēgeļka) atziņas. Viņš bija dzīvības pilns „dabiskas” audzināšanas piekritējs. Trīsvienība – Daba-Cilvēks-Dievs - faktiski ir viens vesels.…