Jēdzienam „mārketings” ir divas dažādas nozīmes. Pirmkārt, tā ir kompānijas filozofija, kura nosaka katra darbinieka mērķi kā pilnīgu patērētāju vajadzību apmierināšanu. Citiem vārdiem, mārketings – tā ir filozofija, kas apvieno organizācijas dažādu veidu darbības un funkcijas. Apmierināti patērētāji tiek uzskatīti kā vienīgais firmas peļnas avots, nodrošinot tai stabilu uzaugsmi un drošību. Otrkārt, mārketings tiek izskatīts kā darbību un uzdevumu komplekss, kuri noskaidrojas mārketinga plānošanas procesā.
Lēmumi mārketinga jomā un attiecīgie plāni tiek pieņemti pēc 4 virzieniem.
Tirgus segmentēšana.
Firmas menedžeriem ir jāsadala mērķa tirgi precīzās patērētāju grupās (segmentos), jāpēta to vajadzības, raksturojums, patērētāju lēmumu pieņemšanas process un uzvedības paternus.
Mērķa segmenta atlase.
Mērķa segmenta atlasē tiek izvērtēti katrs segments un vien vai vairāku segmentu izvēle tālākai apguvei. Mērķa segmentā ietilpst tie patērētāji, kas līdzīgi reaģē uz noteiktiem mārketinga stimuliem.
Preces pozicionēšana tirgū.
Noskaidrojot mērķa tirgus segmentus, firma ķeras klāt atšķirīgo pazīmju izstrādāšanas, kas palīdz ieņemt pienācīgu vietu patērētāja apziņā. Lai realizētu preces pozicionēšanu tirgū, tiek izmantota mārketinga mix stratēģija.
Mārketinga darbības plānošana.
Pēdējā posmā firmas vadītāji izstrādā realizācijas plānu pozicionēšanas stratēģijā un organizācijas izveidošanai, spējīgai izmantot tirgus potenciālu.1
…